Про те, як і де знайти відповідь на вічне питання "Скільки це коштує?"
Оціночна діяльність є хоч і не найновіша сфера професійної діяльності в Україні, але все ще одна з малозвіданих.
Закон про оціночну діяльність в Україні діє з 2001 року.
Існує реєстр суб'єктів оціночної діяльності, визначені державні установи, що займаються сертифікацією фахівців-оцінювачів.
Відповідно з'явилися і навчальні структури, де можна отримати кваліфікацію/професію оцінювача.
Фахівці в цій сфері дуже користуються попитом, народилися нові бізнес-напрямки, пов'язані з оціночною діяльністю. Одних лише асоціацій і союзів оцінювачів зареєстровано в Україні більше десятка.
Найбільш затребувані фахівці з оціночної діяльності на сьогодні у сфері нерухомості та майна. І це пояснюється попитом і активністю цих сфер на ринку: власність продається-купується, страхується, закладається в кредити або оподатковується.
Тому і основними клієнтами та споживачами послуг оцінки виступають рієлторськи та банківські структури. Безумовно, є потреба в таких фахівцях і в держустановах, наприклад Фонді Державного майна, агентстві земельних ресурсів або Міністерстві Юстиції.
Проте з врахуванням тенденцій в економіці, оціночна діяльність і, відповідно, фахівці в ній найближчим часом стануть одними з самих очікуваних в таких галузях, як - інвестиції та зовнішньоекономічна діяльність. Наприклад, оцінка звітності по стандартах МСФО - необхідна умова для розвитку компаній такого профілю.
Нажаль, пропозиція по фахівцях на сьогоднішній день дуже відстає від попиту, і по кількості, і за якістю. Місячні курси, що пропонують перекваліфікацію в оцінювачі, не здатні навіть з людини з вищою освітою "виробити" кваліфікованого оцінювача. За такий короткий термін можна лише дати основи теорії, загальне уявлення про основні методи оцінки.
Так, подальше тривале стажування піднімає шанси такого фахівця на ринку праці. Кваліфікаційне свідоцтво видається лише після такого стажування. Як самі практикуючі оцінювачі стверджують, головна якість для хорошого фахівця - здібність до аналітичного мислення.
Проте, специфіка оціночної діяльності також в тому, що вона відбувається на кордоні між економічною і юридичною сферами. Тому підготовка фахівців є праце- та часоємкою. Базові компоненти навчальної програми включають економічні і юридичні дисципліни: бухгалтерський облік, аудит, економічний аналіз, математичні методи в оцінці, організація фінансування інвестицій та інше.
Тому хорошого фахівця можна підготувати мінімум за 2 роки, до того ж надавши йому можливість на практиці познайомитися з реальними об'єктами майбутньої діяльності.
Слід додати, що є така форма оціночної діяльності як "оцінка нематеріальних активів". А ось тут наша країна з одногу боку знаходиться десь на задвірках цивілізації, а з другого є суцільним клондайком. По-перше, нематеріальні активи як продукти інтелектуальної діяльності, вимагають правової охорони, тобто стають об'єктами інтелектуальної власності.
До об'єктів інтелектуальної власності відносяться засоби індивідуалізації юридичних осіб, товарів, робіт, послуг і підприємств, наприклад, твори науки, літератури і мистецтва; комп'ютерні програми, винаходи; селекційні досягнення; нововведення виробництва ("ноу-хау"). Іншими словами це те, що здатне приносити економічні вигоди в майбутньому.
По-друге, до нематеріальних активів відноситься також ділова репутація, що утворюється в результаті придбання підприємства в цілому, як майнового комплексу. У цьому контексті оцінка нематеріальних активів, поки не найактуальнійший, але один з найперспективніших напрямів цієї галузі. Тому має сенс вже зараз думати, звідки візьмуться фахівці, які здатні відповісти на вічне питання "Скільки це коштує?".
Київський Інститут Бізнесу та Технологій і 5 його філій готують фахівців цього профілю на базі свого коледжу. Можливість такої освіти надається як на основі повної середньої освіти (11 класiв/2 роки), так і для випускників 9 класів (3 роки).
Крім того, довготривалі зв'язки КИБіТ з діючими підприємствами України, дозволяють випускникам отримати і базовий практичний досвід, і можливість працевлаштування. Так цього року студенти 2 курсу Економіко-технологічного коледжу Житомирської філії КІБіТ спеціальності "Оціночна діяльність" під час проходження навчальної практики відвідували підприємства м. Житомира.
Вступна компанія у Вузи цього року коротше, ніж зазвичай. На тлі результатів (не) здачі ЗНО перспективи більшості абітурієнтів 2014 здаються не такими вже радужними. Але досить буде сказати, що немає приводу для відчаю, якою б "сумною" ситуація не виглядала.
Певною мірою вона підштовхує абітурієнтів і їх батьків до більш зваженого вибору, якщо вже прийнято рішення продовжувати освіту. Безумовне одне, що вступ до державного університету або інституту хоч і перевірений, але не єдиний спосіб здійснити прийняте рішення.
Розглянемо проблему конструктивно. Несприятлива для абітурієнта і його батьків сторона ситуації: шанси на вступ до обраного ВНЗ наступного року зніжуються. Якщо абітурієнт не здав ЗНО цього року, то результати наступного року навряд чи будуть кращіми. Окрім цього, для абітурієнта це втрата 1 року, для його батьків ще і втрата грошових коштів (дорогі репетитори, на жаль, не гарантія поліпшення результатів).
Проте, грамотно підібравши ВУЗ і спеціальність відповідно до актуальних результатів ЗНО, і абітурієнт і його батьки запобігають цих витрат. До того ж, абітурієнт вливається в повноцінне студентське життя і продовжує освіту без вимушеної перерви. Батьки звільняються від обтяжливої необхідності тримати процес навчання свого чада під контролем, не маючи для цього реальних інструментів.
Візьмемо, наприклад, саму несприятливу ситуацію: абітурієнт, на жаль, не здав ЗНО - прохідній мінімум 124/140 балів не досягнутий. Варіант перенесення вступу наступного року - примарна перспектива з ризиками. Тверезо оцінюючи ситуацію, має сенс відкласти не вступ, а амбіції і все ж таки продовжити освіту на базі свідоцтва про закінчення 9 класів.
Через 3 роки коледжу КИБіТ з дипломом молодшого бакалавра можна продовжити навчання за обраною спеціальністю з 3 курсу Київського Інституту Бізнесу і Технологій. Отже, якщо підходити до проблеми вищої освіти як до завдання, вирішення якого інколи не найочевидніше, то знайти його - питання лише бажання і зусиль.
У пошуках конструктивного виходу з будь-якої ситуації КИБіТ пропонує індивідуальну консультацію для вступу у ВНЗ в 2014 році за фахом і рівнем відповідно результатам ЗНО абітурієнта. Сподіваємося, це гарний привід для спілкування з нашою приймальною комісією.
Закон про оціночну діяльність в Україні діє з 2001 року.
Існує реєстр суб'єктів оціночної діяльності, визначені державні установи, що займаються сертифікацією фахівців-оцінювачів.
Відповідно з'явилися і навчальні структури, де можна отримати кваліфікацію/професію оцінювача.
Фахівці в цій сфері дуже користуються попитом, народилися нові бізнес-напрямки, пов'язані з оціночною діяльністю. Одних лише асоціацій і союзів оцінювачів зареєстровано в Україні більше десятка.
Найбільш затребувані фахівці з оціночної діяльності на сьогодні у сфері нерухомості та майна. І це пояснюється попитом і активністю цих сфер на ринку: власність продається-купується, страхується, закладається в кредити або оподатковується.
Тому і основними клієнтами та споживачами послуг оцінки виступають рієлторськи та банківські структури. Безумовно, є потреба в таких фахівцях і в держустановах, наприклад Фонді Державного майна, агентстві земельних ресурсів або Міністерстві Юстиції.
Проте з врахуванням тенденцій в економіці, оціночна діяльність і, відповідно, фахівці в ній найближчим часом стануть одними з самих очікуваних в таких галузях, як - інвестиції та зовнішньоекономічна діяльність. Наприклад, оцінка звітності по стандартах МСФО - необхідна умова для розвитку компаній такого профілю.
Нажаль, пропозиція по фахівцях на сьогоднішній день дуже відстає від попиту, і по кількості, і за якістю. Місячні курси, що пропонують перекваліфікацію в оцінювачі, не здатні навіть з людини з вищою освітою "виробити" кваліфікованого оцінювача. За такий короткий термін можна лише дати основи теорії, загальне уявлення про основні методи оцінки.
Так, подальше тривале стажування піднімає шанси такого фахівця на ринку праці. Кваліфікаційне свідоцтво видається лише після такого стажування. Як самі практикуючі оцінювачі стверджують, головна якість для хорошого фахівця - здібність до аналітичного мислення.
Проте, специфіка оціночної діяльності також в тому, що вона відбувається на кордоні між економічною і юридичною сферами. Тому підготовка фахівців є праце- та часоємкою. Базові компоненти навчальної програми включають економічні і юридичні дисципліни: бухгалтерський облік, аудит, економічний аналіз, математичні методи в оцінці, організація фінансування інвестицій та інше.
Тому хорошого фахівця можна підготувати мінімум за 2 роки, до того ж надавши йому можливість на практиці познайомитися з реальними об'єктами майбутньої діяльності.
Слід додати, що є така форма оціночної діяльності як "оцінка нематеріальних активів". А ось тут наша країна з одногу боку знаходиться десь на задвірках цивілізації, а з другого є суцільним клондайком. По-перше, нематеріальні активи як продукти інтелектуальної діяльності, вимагають правової охорони, тобто стають об'єктами інтелектуальної власності.
До об'єктів інтелектуальної власності відносяться засоби індивідуалізації юридичних осіб, товарів, робіт, послуг і підприємств, наприклад, твори науки, літератури і мистецтва; комп'ютерні програми, винаходи; селекційні досягнення; нововведення виробництва ("ноу-хау"). Іншими словами це те, що здатне приносити економічні вигоди в майбутньому.
По-друге, до нематеріальних активів відноситься також ділова репутація, що утворюється в результаті придбання підприємства в цілому, як майнового комплексу. У цьому контексті оцінка нематеріальних активів, поки не найактуальнійший, але один з найперспективніших напрямів цієї галузі. Тому має сенс вже зараз думати, звідки візьмуться фахівці, які здатні відповісти на вічне питання "Скільки це коштує?".
Київський Інститут Бізнесу та Технологій і 5 його філій готують фахівців цього профілю на базі свого коледжу. Можливість такої освіти надається як на основі повної середньої освіти (11 класiв/2 роки), так і для випускників 9 класів (3 роки).
Крім того, довготривалі зв'язки КИБіТ з діючими підприємствами України, дозволяють випускникам отримати і базовий практичний досвід, і можливість працевлаштування. Так цього року студенти 2 курсу Економіко-технологічного коледжу Житомирської філії КІБіТ спеціальності "Оціночна діяльність" під час проходження навчальної практики відвідували підприємства м. Житомира.
Вступна компанія у Вузи цього року коротше, ніж зазвичай. На тлі результатів (не) здачі ЗНО перспективи більшості абітурієнтів 2014 здаються не такими вже радужними. Але досить буде сказати, що немає приводу для відчаю, якою б "сумною" ситуація не виглядала.
Певною мірою вона підштовхує абітурієнтів і їх батьків до більш зваженого вибору, якщо вже прийнято рішення продовжувати освіту. Безумовне одне, що вступ до державного університету або інституту хоч і перевірений, але не єдиний спосіб здійснити прийняте рішення.
Розглянемо проблему конструктивно. Несприятлива для абітурієнта і його батьків сторона ситуації: шанси на вступ до обраного ВНЗ наступного року зніжуються. Якщо абітурієнт не здав ЗНО цього року, то результати наступного року навряд чи будуть кращіми. Окрім цього, для абітурієнта це втрата 1 року, для його батьків ще і втрата грошових коштів (дорогі репетитори, на жаль, не гарантія поліпшення результатів).
Проте, грамотно підібравши ВУЗ і спеціальність відповідно до актуальних результатів ЗНО, і абітурієнт і його батьки запобігають цих витрат. До того ж, абітурієнт вливається в повноцінне студентське життя і продовжує освіту без вимушеної перерви. Батьки звільняються від обтяжливої необхідності тримати процес навчання свого чада під контролем, не маючи для цього реальних інструментів.
Візьмемо, наприклад, саму несприятливу ситуацію: абітурієнт, на жаль, не здав ЗНО - прохідній мінімум 124/140 балів не досягнутий. Варіант перенесення вступу наступного року - примарна перспектива з ризиками. Тверезо оцінюючи ситуацію, має сенс відкласти не вступ, а амбіції і все ж таки продовжити освіту на базі свідоцтва про закінчення 9 класів.
Через 3 роки коледжу КИБіТ з дипломом молодшого бакалавра можна продовжити навчання за обраною спеціальністю з 3 курсу Київського Інституту Бізнесу і Технологій. Отже, якщо підходити до проблеми вищої освіти як до завдання, вирішення якого інколи не найочевидніше, то знайти його - питання лише бажання і зусиль.
У пошуках конструктивного виходу з будь-якої ситуації КИБіТ пропонує індивідуальну консультацію для вступу у ВНЗ в 2014 році за фахом і рівнем відповідно результатам ЗНО абітурієнта. Сподіваємося, це гарний привід для спілкування з нашою приймальною комісією.
|
Отзывы пользователей: Про те, як і де знайти відповідь на вічне питання "Скільки це коштує?"
Добавить комментарий | ↑ в начало |