Депутати Одеської обласної ради обговорили недоліки зовнішнього тестування
В ході сесії Одеської обласної ради було прийняте звернення до Міністра освіти і науки України щодо проблем, які виникли під час проведення зовнішнього оцінювання навчальних досягнень випускників закладів системи середньої освіти.
Зокрема, як йдеться в зверненні, аналіз наведених показників свідчить, що більше 50% випускників шкіл не засвоїли матеріал або засвоїли його на рівні "задовільно". При цьому слід зазначити, що "прохідний бал" в національних вищих навчальних закладах регіону був в середньому 185-192 бали по кожному предмету.
У багатьох вищих навчальних закладах області бюджетні місця навчання були повністю "зайняті" абітурієнтами, які мають соціальні пільги, що зробило неможливим вступ на відмічену форму навчання інших осіб, навіть за наявності двох сертифікатів з 200 балами.
За словами глави постійної комісії облради з питань науки і освіти Ірини Залюбовської, найбільш істотною вадою запропонованої системи зовнішнього незалежного тестування є система рейтингової оцінки знань, яка не відображає дійсний стан знань випускників.
Відсутні творчі завдання, за допомогою яких можливо було б виявити творчі здібності кожного учасника тестування. Запропонована схема тестових завдань призводить до формування у молодого покоління формального підходу до навчання і позбавляє необхідності логічного і творчого мислення.
Як відмічено в зверненні депутатів Одеської обласної ради до Міністра освіти і науки України, враховуючи викладене вище і усвідомлюючи перспективну необхідність впровадження незалежного зовнішнього тестування, Одеська обласна рада вважає, що система зовнішнього оцінювання навчальних досягнень випускників закладів системи середньої освіти потребує значних змін і доповнень, а саме:
- впровадження системи тестування підсумкових знань і навиків за періодами: початкова школа, базова середня освіта і повна середня освіта;
- надання права вищим навчальним закладам із статусом національного на проведення вступних екзаменів з профільної дисципліни;
- удосконалення комп'ютерної програми реєстрації учасників тестування шляхом внесення кодів населених пунктів, які відповідають прийнятому адміністративно-територіальному устрою певної області України, з метою забезпечення рівності умов кожного учасника тестування;
- забезпечення прозорості процедур оцінювання з чіткою визначеністю технології та критеріїв проведення оцінювання.
Зокрема, як йдеться в зверненні, аналіз наведених показників свідчить, що більше 50% випускників шкіл не засвоїли матеріал або засвоїли його на рівні "задовільно". При цьому слід зазначити, що "прохідний бал" в національних вищих навчальних закладах регіону був в середньому 185-192 бали по кожному предмету.
У багатьох вищих навчальних закладах області бюджетні місця навчання були повністю "зайняті" абітурієнтами, які мають соціальні пільги, що зробило неможливим вступ на відмічену форму навчання інших осіб, навіть за наявності двох сертифікатів з 200 балами.
За словами глави постійної комісії облради з питань науки і освіти Ірини Залюбовської, найбільш істотною вадою запропонованої системи зовнішнього незалежного тестування є система рейтингової оцінки знань, яка не відображає дійсний стан знань випускників.
Відсутні творчі завдання, за допомогою яких можливо було б виявити творчі здібності кожного учасника тестування. Запропонована схема тестових завдань призводить до формування у молодого покоління формального підходу до навчання і позбавляє необхідності логічного і творчого мислення.
Як відмічено в зверненні депутатів Одеської обласної ради до Міністра освіти і науки України, враховуючи викладене вище і усвідомлюючи перспективну необхідність впровадження незалежного зовнішнього тестування, Одеська обласна рада вважає, що система зовнішнього оцінювання навчальних досягнень випускників закладів системи середньої освіти потребує значних змін і доповнень, а саме:
- впровадження системи тестування підсумкових знань і навиків за періодами: початкова школа, базова середня освіта і повна середня освіта;
- надання права вищим навчальним закладам із статусом національного на проведення вступних екзаменів з профільної дисципліни;
- удосконалення комп'ютерної програми реєстрації учасників тестування шляхом внесення кодів населених пунктів, які відповідають прийнятому адміністративно-територіальному устрою певної області України, з метою забезпечення рівності умов кожного учасника тестування;
- забезпечення прозорості процедур оцінювання з чіткою визначеністю технології та критеріїв проведення оцінювання.
13.09.2008 | Теги: рынок образования, тенденции, студенты |
Комментарии к новости «Депутати Одеської обласної ради обговорили недоліки зовнішнього тестування»
Добавить комментарий | ↑ в начало |