Мнения украинских студентов о внешнем тестировании (укр.)

Як би ви описали - що таке тести?


Іван Гусєв: Зовнішнє тестування – це захід, що проводиться Міністерством освіти для випускників шкіл, що має на меті показати рівень знань якого досягли ці школярі під час навчання. Тести це запитання, у формі яких проводиться зовнішнє тестування. Вони бувають різних форм, але об’єднує їх те, що вони зазвичай вимагають короткої та точної відповіді.

Ліза Лакатош: Це набір запитань з варіантами відповідей, відкритими чи закритими, які перевіряють рівень знань учнів шкіл, вміння інтерпретувати ці знання та використовувати їх для вирішення певних нестандартних питань.

Чи складно було зареєструватися?


Роман Балук: Зареєструватися було зовсім нескладно, бо я живу у Львові, і для львівських випускників це було обов’язково.

Що сподобалося в тестах?


Роман Балук: Якщо ти щось знав, і те, що ти знав – було вагоміше, ніж те, що не знав, то все-одно отримував більшу кількість балів.

Аслік Мєлкумян: Всі випускники і абітурієнти були на рівних умовах. Не було ніякої можливості дістати варіанти тестування.

Іван Гусєв: Вони були якісно і професійно складені. В загальному не було ніяких проблем ні при реєстрації, ні під час тестування. Тобто все було організовано на досить високому рівні. І самі тести були якісно організовані.

Що потрібно покращувати? (замість "що не сподобалось")


Адріан Олійник: можливо з української мови варто було б переглянути кілька тестів. Там були суто філософські речі, які дуже важко сприймалися на тестуванні.

Іван Гусєв: Терміни обробки та оголошення результатів.

Ліза Лакатош: Треба покращувати якість тестів. Вони були досить легкі, тому можна ускладнювати рівень. Зробити 4 чи 5 рівень.

Чи на вашу думку ваш результат відображає ваші знання?


Іван Гусєв: Думаю, що він є трохи завищеним, чесно кажучи. Якби тестування проводився по всій Україні, то мій рейтинг точно був би нижчим і був би більш правильним з точки зору об’єктивності.

Ліза Лакатош: Так, відображає досить об’єктивно.

Що ви зробили з своїми результатами?


Іван Гусєв: Я використав їх при вступі у всі три університети, в які я вступав. Це Києво-Могилянська Академія, Університет Шевченка та КНЕУ. У всіх трьох випадках ці тести помогли мені вступити. Вступив у всі три вузи і пішов у НаУКМА.

Ліза Лакатош: Я подала їх в університет замість вступного іспиту.

Аслік Мєлкумян: Коли я поступала до Національного університету державної податкової служби, то з двох дисциплін проходила співбесіду а з одної – подавала сертифікат. А знаю, що є такі люди, які подавали лише сертифікати і вступали так само.

Як вас прийняли до навчального закладу?


Адріан Олійник: Скажімо так. В нас в медичному прохідний бал – 4, а в мене оцінка – 11.

Ліза Лакатош: Здала сертифікати з двох предметів, написала третій іспит, і мене взяли на бюджетне навчання в Університет Тараса Шевченка, економічний факультет, спеціальність фінанси та кредит.

Іван Гусєв: У Києво-Могилянській Академії мені довелось писати тест, але з мови та математики мені автоматично зарахували результати зовнішнього тестування. Щодо інших в КНЕУ я був просто звільнений від іспиту. В Університеті Шевченка я просто писав лише частину іспитів.

Чи були якісь ускладнення з прийомом через тести?


Роман Балук: Не було ніяких ускладнень, оскільки все було чітко визначено статтями і правилами.

Ліза Лакатош: Ні не було, все було нормально, документи прийняли дуже ввічливо. Тести дуже допомогли, інакше було б набагато складніше писати в Університеті Шевченка іспит.

Іван Гусєв: Ні ніяких ускладнень. Всі були підготовлені до того, що будуть абітурієнти з такими сертифікатами, і ніяких проблем не було.

Чи ви б воліли іспити чи тести наступного разу?


Аслік Мєлкумян: На тестуванні, якщо людина буде знати наперед, то вона буде готуватися і знати, що все залежатиме тільки від неї. А на вступних іспитах, ви розумієте, як і на випускних можна підмахлювати.

Іван Гусєв: Тести звичайно. По-перше, значно об’єктивніше, по-друге, особисто для мене простіше відповідати на короткі запитання, ніж усно відповідати чи писати білети.

Як до ідеї тестування ставилися ваші батьки?


Адріан Олійник: Спокійно. Сказали - на що знаєш, то й будеш мати.

Іван Гусєв: Мати вчителька і їй дуже сподобалась ця ідея. Вона зараз її активно пропагує. Батько сказав, що це також непогано, але йому подобається і стара система.

Ліза Лакатош: Вони вважали, що це дійсно потрібно нашій країні і дозволить об’єктивно перебороти цю корупцію при вступі до університету. Дасть змогу розумними дітям вступати до престижних вузів власними силами.

Ви якось спеціально готувалися?


Адріан Олійник: Тести - це ті самі знання, просто трошки в іншій формі. А знання ті самі. Так що, якщо людина знає, то їй буде однаково, в якій формі оцінюють її знання.

Іван Гусєв: Так, звичайно. В рамках програми нам видали посібники, в яких були подібні завдання, того ж рівня, типу, що були в тестовій роботі.

Хто ще з однокласників складав тести? І що вони робили з результатами?


Іван Гусєв: Всі однокласники складали тести і більшість отримала хороший результат. Так само як і я вони подавали сертифікати під час вступу і це їм давало певні переваги до вступу.

Ліза Лакатош: Весь клас писав тестування. Більшість подали сертифікати у вузи замість іспитів. В загальному всі вступили і більшість на бюджет.

Які ти ще знаєш історії тих, хто хотів / вступив / не вступив за тестами?


Іван Гусєв: У нас був вибір: писати, чи не писати тести, і в цьому плані нам тести нікого негативу не приносили. Через тестову систему ніхто постраждати не міг, тому що всі університети все одно приймали свої іспити. І ті, хто не був задоволений результатами тестів, здавали іспити в університеті.

Ліза Лакатош: Було декілька чоловік, у яких були низькі результати тестів, тому вони їх просто не здавали в університети, а писали іспити. Але більшість, хто здавав сертифікати всі вступили. Тобто, я не знаю таких випадків, коли не вступили.

Що станеться, коли всі абітурієнти складатимуть лише тести, а випускних-вступних іспитів не буде?


Ліза Лакатош: Я вважаю, що це було б дуже зручно для школярів, тому що екзаменів довелось би складати в два рази менше. По-друге, не було б суб’єктивності при оцінюванні випускних чи вступних іспитів. Але якщо всі будуть здавати тести, може виникнути така проблема, як корупція в системі тестування. І те що зараз відбувається зі звичайними екзаменами, може відбуватись і з тестами.

Іван Гусєв: Щодо випускних, це і добре, що їх не буде. І загальний рівень об’єктивності цих процесів підвищиться. Але на мою думку вступні екзамени все одно мають бути.

Чи вважаєш ти об’єктивною систему зовнішнього тестування?


Іван Гусєв: Принаймні найоб’єктивнішою з того, що я бачив.

Ліза Лакатош: Поки що система тестування об’єктивна. Просто це перші роки, і вона тільки входить у використання. Коли є вибір між тестуванням і вступними іспитами, то це навіть краще. Бо у тих, хто погано написав тестування іще є шанс на вступних іспитах.

Джерело: Useti.org.ua