Примітка: Переглянути відповіді на тестування з всесвітньої історії основної сесії можна на сторінці
"Правильні відповіді на ЗНО зі всесвітньої історії" |
№ |
Зміст завдання, правильна відповідь, відповідність завдання програмі з всесвітньої історії зовнішнього незалежного оцінювання 2008 р. |
Відповідність завдання підручникам та посібникам |
1 | Зміст завдання: Укажіть історичну епоху, коли людина розпочала обробляти землю: Правильна відповідь: неоліт. Відповідність програмі: Формування цивілізації |
Шалагінова О.І., Шалагінов Б.Б. Історія стародавнього світу: Підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закладів. К.: Пед. Преса,–2006, с. 30; Голованов С.О., Костирко С.В. Історія стародавнього світу: Підруч. Для 6 кл. – К.: «Грамота», 2006.? с. 33-35. |
2 | Зміст завдання: У який період історії Стародавнього Єгипту Аменхотепом IV була здійснена релігійна реформа? Правильна відповідь: Нового царства Відповідність програмі: Культура та релігія в Стародавньому Єгипті |
Голованов С.О., Костирко С.В. Історія стародавнього світу: Підруч. Для 6 кл. – К.: «Грамота», 2006.? с. 62-63; Шалагінова О.І., Шалагінов Б.Б. Історія стародавнього світу: Підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закладів. К.: Пед. Преса,–2006, с.57. |
3 | Зміст завдання: Визначте найвищу варну в давньоіндійському суспільстві: Правильна відповідь: брахмани. Відповідність програмі: Стародавня Індія. |
Голованов С.О., Костирко С.В. Історія стародавнього світу: Підруч. Для 6 кл. – К.: «Грамота», 2006.? с. 115; Шалагінова О.І., Шалагінов Б.Б. Історія стародавнього світу: Підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закладів К.: Пед. Преса,–2006, с.110. |
4 | Зміст завдання: Яка країна не ввійшла до складу імперії Александра Македонського? Правильна відповідь: Скіфія; Відповідність програмі: Східний похід Олександра Македонського та утворення його імперії |
Голованов С.О., Костирко С.В. Історія стародавнього світу: Підруч. Для 6 кл. – К.: «Грамота», 2006.? с.188189;. Шалагінова О.І., Шалагінов Б.Б. Історія стародавнього світу: Підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закладів. К.: Пед. Преса,–2006, с.192. |
5 | Зміст завдання: Хто з видатних полководців Стародавнього світу був переможцем Другої Пунічної війни? Правильна відповідь: Сціпіон; Відповідність програмі: Боротьба між Римом і Карфагеном за панування в Західному Середземномор’ї. |
Голованов С.О., Костирко С.В. Історія стародавнього світу: Підруч. Для 6 кл. – К.: «Грамота», 2006.? с. 210–211. Шалагінова О.І., Шалагінов Б.Б. Історія стародавнього світу: Підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закладів. К.: Пед. Преса,–2006, с. 213– 217. |
6 | Зміст завдання: Унаслідок якої події Західна Римська імперія припинила своє існування? Правильна відповідь: усунення від влади імператора Ромула Августула; Відповідність програмі: Падіння Західної Римської імперії. |
Голованов С.О., Костирко С.В. Історія стародавнього світу: Підруч. Для 6 кл. – К.: «Грамота», 2006.? с. 254. Шалагінова О.І., Шалагінов Б.Б. Історія стародавнього світу: Підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закладів. К.: Пед. Преса,–2006, с. 261. |
7 | Зміст завдання: Беніфіціальною реформою Карла Мартела було започатковано: Правильна відповідь: середньовічне рицарство;; Відповідність програмі: Занепад влади Меровінгів. Держава Каролінгів. |
Крижанівський О.П., Хірна О.О. Історія середніх віків. Підручник для 7-го класу середньої школи. Видання друге, виправлене і доповнене. К.: «Аквілон-Плюс», 2001, с. 15. |
8 | Зміст завдання: . Хто з англійських королів підписав Велику хартію вольностей? Правильна відповідь: Іоанн Безземельний; Відповідність програмі: Соціально-економічний та політичний устрій Англії в IX?XV ст. |
Крижанівський О.П., Хірна О.О. Історія середніх віків. Підручник для 7 класу середньої школи. Видання друге, виправлене і доповнене. К.: «Аквілон-Плюс», 2001.? с.157»; Карліна О.М. Історія середніхвіків. Підручн.для 7 кл. серед. шк. ? К.: Ґенеза, – 2000, ? с.138. |
9 | Зміст завдання: Як називали мешканців міст у середньовічній Франції, Німеччині, Італії? 1) пополани; 2) вілани; 3) серви; 4) бюргери; 5) буржуа; 6) ременси. Правильна відповідь: 1, 4, 5; Відповідність програмі: Суспільні стани середньовічної Європи. |
Карліна О.М. Історія середніх віків. Підручн.для 7 кл. серед. шк. ? К.: Ґенеза, – 2000, ? с. 234. |
10 | Зміст завдання: . Якому з поданих визначень відповідає термін «інквізиція»? Правильна відповідь: особливий церковний суд, у справах єретиків; Відповідність програмі: Освіта і культура в Європі в XI–XV |
Крижанівський О.П., Хірна О.О. Історія середніх віків. Підручник для 7-го класу середньої школи. Видання друге, виправлене і доповнене. К.: «Аквілон-Плюс», 2001. ? с.269; |
11 | Зміст завдання: У якому році Константинополь був завойований військами Мехмеда ІІ? Правильна відповідь: 1453 р.; Відповідність програмі: Туреччина до кінця XV ст. |
Крижанівський О.П., Хірна О.О. Історія середніх віків. Підручник для 7 класу середньої школи. Видання друге, виправлене і доповнене. К.: «Аквілон-Плюс», 2001. ? с.204; Карліна О.М. Історія середніх віків. Підручн.для 7 кл. серед. шк. ? К.: Ґенеза, – 2000, ? с. 273. |
12 | Зміст завдання: Визначте правильне твердження. 1) яблуком розбрату між Францією та Англією у Столітній війні стала Нормандія; 2) упродовж 1455 – 1485 рр. у Франції відбулася громадянська війна Червоної та Білої троянд. Правильна відповідь: обидва варіанти неправильні. Відповідність програмі: Столітня війна. Війна Червоної та Білої троянд. |
Карліна О.М. Історія середніх віків. Підручн.для 7 кл. серед. шк. ? К.: Ґенеза, – 2000, ? с. 254, с. 239; Крижанівський О.П., Хірна О.О. Історія середніх віків. Підручник для 7 класу середньої школи. Видання друге, виправлене і доповнене. К.: «Аквілон-Плюс», 2001. ? с.162, 140. |
13 | Зміст завдання: Укажіть, ознаки селянської общини середньовічної Індії раннього Нового часу кінця XV –першої половиниXVIII ст. : 1) земля знаходилась у користуванні общини; 2) земля знаходилась у власності селян-общинників; 3) общинники були вільними людьми; 4) общинники були залежними від землевласника; 5) в общині не дозволялося жити і працювати ремісникам; 6) община утримувала10 12 ремісників; 7) посади й обов’язки общинників передавались у спадок Варіанти відповіді: Правильна відповідь: 1, 3, 6, 7. Відповідність програмі: . Країни Сходу (Османська імперія, Китай, Індія) в XVI–XVII ст. |
Бірюльов І.М. Всесвітня історія. Частина перша. Нові часи (XVI ? кінець XVIII ст.): Підручник для 8 класу загально освіт. навч. закл. – К.: Ґенеза, 2004, с. 169. |
14 | Яку подію відображено в уривку поеми Л. Камоенса «Лузіада»: «…Я хочу оспівати знаменитих героїв, які з португальських берегів вирушили невідомими морями по той бік землі..., непохитних воїнів, які, здійснивши нечувані подвиги, заснували нову імперію, слава про яку прогриміла до небес». Правильна відповідь: експедиція Васко да Гама; Відповідність програмі: Великі географічні відкриття, їх значення для Європи. |
Бірюльов І.М. Всесвітня історія. Частина перша. Нові часи (XVI ? кінець XVIII ст.): Підручник для 8 класу загально освіт. навч. закл. – К.: Ґенеза, 2004, с.21. |
15 | Зміст завдання Укажіть головну причину, що призвела до революції в Англії в XVII ст. Правильна відповідь: абсолютна влада династії Стюартів; Відповідність програмі: Англійська революція середини XVII ст. |
Бірюльов І.М. Всесвітня історія. Частина перша. Нові часи (XVI ? кінець XVIII ст.): Підручник для 8 класу загально освіт. навч. закл. – К.: Ґенеза, 2004, с.180. |
16 | Зміст завдання: . «Мирний» етап «Славної революції» в Англії відбувся впродовж: Правильна відповідь: 1640 – 1642 рр.; або 1688-1689 рр. Відповідність програмі: Англійська революція середини XVII ст. |
Бірюльов І.М. Всесвітня історія. Частина перша. Нові часи (XVI ? кінець XVIII ст.): Підручник для 8 класу загально освіт. навч. закл. – К.: Ґенеза, 2004, 182. |
17 | Зміст завдання: Яке визначення розкриває зміст поняття «юнкер»? Правильна відповідь: дворянин-землевласник; Відповідність програмі: Німецькі держави у XVIII ст. Економічний розвиток німецьких земель. |
Бірюльов І.М. Всесвітня історія. Частина перша. Нові часи (XVI ? кінець XVIII ст.): Підручник для 8 класу загально освіт. навч. закл. – К.: Ґенеза, 2004, с. 264. |
18 | Зміст завдання: Укажіть, правильне твердження: Правильна відповідь: за переконанням французького просвітителя Вольтера, джерело суспільних реформ – «освічений абсолютизм»; Відповідність програмі: Французька революція кінця XVIII ст. |
Білоножко С.В. та ін. Всесвітня історія Нові часи. Частина друга. (Кінець XVIII–початок XX століття): Підруч. Для 9 кл. загально освіт. навч. закл.?4-те вид. – К: Генеза, 2006 – с. 16. |
19 | Зміст завдання Як називався і коли був прийнятий документ, у якому зазначено: «…ми, представники Сполучених Штатів, зібравшись на загальний Конгрес, оголошуємо від імені і за дорученням народу, що ці колонії є і по праву мають бути вільними і незалежними штатами»? Правильна відповідь: «Декларація незалежності», 1776 р. Відповідність програмі: Північна Америка у XVIII ст. Війна за незалежність. Створення США. Конституція Сполучених Штатів Америки. |
Бірюльов І.М. Всесвітня історія. Частина перша. Нові часи (XVI ? кінець XVIII ст.): Підручник для 8 класу загально освіт. навч. закл. – К.: Ґенеза, 2004, с. 234-241. |
20 | Зміст завдання: Визначте прізвища учасників руху декабристів: Правильна відповідь: С.Трубецькой, П. Пестель, М. Муравйов; Відповідність програмі: Суспільні рухи в Росії у 20–30-х рр. XIX ст. Рух декабристів, слов’янофілів, західників, радикальна течія. |
Білоножко С.В. та ін. Всесвітня історія Нові часи. Частина друга. (Кінець XVIII–початок XX століття): Підруч. Для 9 кл. загально освіт. навч. закл.?4-те вид. – К: Генеза, 2006 – с. 90. |
21 | Зміст завдання: Укажіть фактори, що призвели до революції 1849-1849 рр. у Німеччині: 1) феодальні відносини перешкоджали розвитку капіталізму; 2) частина території країни знаходились під володарюванням Австрії; 3) роздробленість, яка стала перешкодою на шляху подальшого прогресу; 4) відсутність в країні свободи слова та друку; 5) невдоволення режимом Липневої монархії; 6) релігійний гніт; 7) абсолютизм, що гальмував розвиток капіталістичних відносин. Правильна відповідь: 1, 3, 4, 7. Відповідність програмі: Революції 1848–1849рр. в Європі Революція в Німеччині. |
Білоножко С.В. та ін. Всесвітня історія Нові часи. Частина друга. (Кінець XVIII–початок XX століття): Підруч. Для 9 кл. загально освіт. навч. закл.?4-те вид. – К: Генеза, 2006 – с.103. |
22 | Зміст завдання: Видатний російський художник першої половини XIX ст., автор поданої нижче картини: Правильна відповідь: О. Іванов; Відповідність програмі: Культура країн Європи і Америки XVIII – XIX ст. |
Білоножко С.В. та ін. Всесвітня історія Нові часи. Частина друга. (Кінець XVIII–початок XX століття): Підруч. Для 9 кл. загально освіт. навч. закл.?4-те вид. – К: Генеза, 2006 – с. 192. |
23 | Зміст завдання: Укажіть особливості промислового перевороту в США першої половини XIX ст.: 1) завоювання світового ринку; 2) використання у промисловому виробництві наукових досягнень, винаходів, машин; 3) неврегульованість внутрішньої та зовнішньої митних систем; 4) заснування американськими капіталістами підприємств і банків за кордоном; 5) його довоготривалість; 6) охоплення північно-східними штатами, а згодом і по всій країні. Правильна відповідь: 2, 5, 6 Відповідність програмі: США першій половині XIX ст. Основні риси соціально-економічного розвитку США. |
Білоножко С.В. та ін. Всесвітня історія Нові часи. Частина друга. (Кінець XVIII–початок XX століття): Підруч. Для 9 кл. загально освіт. навч. закл.?4-те вид. – К: Генеза, 2006 – с. 139. |
24 | Зміст завдання: Підписанням якого мирного договору завершилась Кримська війна ? Правильна відповідь: Паризького; Відповідність програмі: Російська імперія у другій половині XIX ст. Зовнішня і колоніальна політика. |
Білоножко С.В. та ін. Всесвітня історія Нові часи. Частина друга. (Кінець XVIII–початок XX століття): Підруч. Для 9 кл. загально освіт. навч.закл.?4-те вид. – К: Генеза, 2006 – с.160. |
25 | Зміст завдання: У якому році відбулася подія, описана німецьким генералом Людендорфом? «Наприкінці серпня не можна було заперечувати скрутного становища австро-угорських армій, що мали проти себе переважаючу більшість росіян… Австро-угорська армія була зовсім розгромлена і відійшла за ріку Сан. Російське вторгнення в Моравію, а потім у Верхню Сілезію стало можливим». Правильна відповідь: 1914 р. Відповідність програмі: Перша світова війна. Причини. Воєнні дії 1914? 1917 рр. |
Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 10 кл.: Підручник.– К.: Видавництво «А.С.К.», 2003.– с. 17; Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 10 кл.: Підручник.– К.: Видавництво «А.С.К.», 2003.– с.17. Полянський П.Б. Всесвітня історія. 1914–1939: Підруч. для 10 кл. загальносвіт. Навч. зал. – К.: «Генеза», 2003, с. 15. |
26 | Зміст завдання: Яка країна не ратифікувала Версальський мирний договір? Правильна відповідь: США. Відповідність програмі: Облаштування повоєнного світу. Версальська система договорів. |
Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 10 кл.: Підручник.– К.: Видавництво «А.С.К.», 2003.–с. 43.; Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 10 кл.: Підручник.– К.: Видавництво «А.С.К.», 2004.– с. 44; Полянський П.Б. Всесвітня історія. 1914–1939: Підруч. для 10 кл. загальносвіт. Навч. зал. – К.: «Генеза», 2003, с.35–39. |
27 | Зміст завдання: Яка подія в історії Великої Британії відбулася в 1921 р.? Правильна відповідь: надання урядом країни статусу домініону Ірландії. Відповідність програмі: Велика Британія. Внутрішня політика консервативних і лейбористських урядів у 20–30-х рр. |
Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 10 кл.: Підручник.– К.: Видавництво «А.С.К.», 2003.– с. 72.; Полянський П.Б. Всесвітня історія. 1914–1939: Підруч. для 10 кл. загальносвіт. Навч. зал. – К.: «Генеза», 2003, с. 67. |
28 | Зміст завдання: Укажіть правильне твердження. Правильна відповідь: в 1935 р. в США набрав чинності закон Вагнера, спрямований на вдосконалення трудових відносин між роботодавцями та найманими робітниками; Відповідність програмі: Західні демократії. США. «Новий курс» Ф. Д. Рузвельта. |
Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 10 кл.: Підручник.– К.: Видавництво «А.С.К.», 2003.– с.69; |
29 | Зміст завдання: Які заходи характеризують нову економічну політику в СРСР? 1) упровадження загальної трудової повинності; 2) націоналізація промисловості; 3) відновлення товарно-грошових відносин, приватної торгівлі, ринку цінних паперів; 4) уведення на селі продрозкладки, продзагонів; 5) установлення фіксованого продподатку; 6) ліквідація товарно-грошових відносин; 7) відновлення ринку робочої сили. Варіанти відповіді: Правильна відповідь: 3, 5, 7; Відповідність програмі: СРСР у 20-ті рр. |
Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 10 кл.: Підручник.– К.: Видавництво «А.С.К.», 2004.– с. 123; Полянський П.Б. Всесвітня історія. 1914–1939: Підруч. для 10 кл. загальносвіт. Навч. зал. – К.: «Генеза», 2003, с. 110. Полянський П.Б. Всесвітня історія. 1914–1939: Підруч. для 10 кл. загальносвіт. Навч. зал. – К.: «Генеза», 2003, с. 110. |
30 | Зміст завдання: Яка подія стала початком громадянської війни в Іспанії? Правильна відповідь: військовий заколот у Марокко; Відповідність програмі: Іспанія. Громадянська війна 1936 – 1939 рр. Встановлення диктатури Ф. Франко. |
Полянський П.Б. Всесвітня історія. 1914–1939: Підруч. для 10 кл. загальносвіт. Навч. зал. – К.: «Генеза», 2003, с. 154. |
31 | Зміст завдання: Яке з поданих визначень розкриває зміст поняття «експропріація»? Правильна відповідь: примусове вилучення майна, позбавлення власності однієї соціальної групи іншою; Відповідність програмі: Тоталітарні й диктаторські режими. Росія ? СРСР. |
Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 10 кл.: Підручник.– К.: Видавництво «А.С.К.», 2003.– . с . 329. |
32 | Зміст завдання: Укажіть основні положення Конституції Чехо-Словацької Республіки 1920 року: 1) декларація «єдиної чехословацької нації»; 2) необмежена влада президента; 3) декларація основних демократичних свобод; 4) вибори до Національних зборів відбуваються загальним, рівним, прямим і таємним голосуванням усіх громадян; 5) заборона діяльності профспілок і політичних партій; 6) голова виконавчої влади – президент. Варіанти відповіді: Правильна відповідь: 1, 3, 4; Відповідність програмі: Чехословаччина. Утворення держави. Визначення кордонів. Внутрішня політика Т. Масарика та Е. Бенеша. |
Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 10 кл.: Підручник.– К.: Видавництво «А.С.К.», 2003.– с. 170. Полянський П.Б. Всесвітня історія. 1914–1939: Підруч. для 10 кл. загальносвіт. Навч. зал. – К.: «Генеза», 2003, с.169. |
33 | Зміст завдання: Укажіть, документ, уривок з якого наведено нижче: «Інтересах самозахисту і заради захисту інших Японія не може усунути труднощі у Східній Азії, якщо не буде проводити політику «крові і заліза»… Якщо ми в майбутньому схочемо перебрати контроль над Китаєм, нам слід розтрощити Сполучені Штати, тобто вчинити з ними так, як ми повелися в російсько-японській війні…». Правильна відповідь: меморандум генерала Танаки; Відповідність програмі: Країни Азії та Африки в 1920 – 1930 рр.: Японія. Мілітаризація країни. |
Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 10 кл.: Підручник.– К.: Видавництво «А.С.К.», 2003.– с. 208; Полянський П.Б. Всесвітня історія. 1914–1939: Підруч. для 10 кл. загальносвіт. Навч. зал. – К.: «Генеза», 2003, с.193–194. |
34 | Зміст завдання: Яка ідеологія стала основою індійського національного руху? Правильна відповідь: гандизм Відповідність програмі: Індія. Національно-визвольний рух після Першої світової війни. Кампанія громадянської непокори. |
Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 10 кл.: Підручник.– К.: Видавництво «А.С.К.», 2004, c.217; Полянський П.Б. Всесвітня історія. 1914–1939: Підруч. для 10 кл. загальносвіт. Навч. зал. – К.: «Генеза», 2003, с. 247. |
35 | Зміст завдання: Укажіть назви фільмів, створених режисером О. Довженком: 1 «Олександр Невський»; 2) «Земля»; 3) «Чапаєв»; 4) «Панцерник Потьомкін»; 5) «Арсенал». Правильна відповідь: 2, 5. Відповідність програмі: Культура країн Європи та Америки в 1920 – 1930 рр. Кіно. |
Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 10 кл.: Підручник.– К.: Видавництво «А.С.К.», 2004, c.315; Полянський П.Б. Всесвітня історія. 1914–1939: Підруч. для 10 кл. загальносвіт. Навч. зал. – К.: «Генеза», 2003, с. 247. |
36 | Зміст завдання: Яке твердження є хибним? Правильна відповідь: 200 тис. німецьких військових уранці 23 серпня 1939 року безперешкодно перетнули кордон Польщі. Велика Британія, Франція і США ніяк не відреагували на цю подію; Відповідність програмі: Переддень війни. Ліквідація Чехословацької держави. |
Бураков Ю.М. та ін. Всесвітня історія: новітні часи: Підруч. для 11-го кл. серед. загальноосв. навч. закл. – Вид. 5-те, виправл. та доповн. – К.: Ґенеза, 2006, с. 3–6; Кучер В. І., Майборода О. М. Всесвітня історія (новітній період): 11 кл. Підручник– К.: «Ґенеза», 2004, с.7, 9; Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 10 кл.: Підручник.– К.: Видавництво «А.С.К.», 2005.– с. 5–7. |
37 | Зміст завдання: Укажіть, що стало безпосереднім наслідком перемоги радянських військ під Сталінградом? Правильна відповідь: Відповідність програмі: успішні дії радянських військ під Ленінградом, на Кавказі, на всіх ділянках Південно-Західного фронту; Відповідність програмі: Перебіг війни у 1942–1943 р. Сталінградська битва. |
Бураков Ю.М. та ін. Всесвітня історія: новітні часи: Підруч. для 11-го кл. серед. загальноосв. навч. закл. – Вид. 5-те, виправл. та доповн. – К.: Ґенеза, 2006, с. 15; Кучер В. І., Майборода О. М. Всесвітня історія (новітній період): 11 кл. Підручник– К.: «Ґенеза», 2004, с.36; Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 11 кл.: Підручник.– К.: Видавництво «А.С.К.», 2005.– с.31; |
38 | Зміст завдання: Які держави об’єднали свої окупаційні зони в Німеччині в «Тризонію»? Правильна відповідь: США, Велика Британія, Франція; Відповідність програмі Країни Західної Європи після Другої світової війни. Німеччина. Розкол країни на ФРН і НДР. |
Бураков Ю.М. та ін. Всесвітня історія: новітні часи: Підруч. для 11-го кл. серед. загальноосв. навч. закл. – Вид. 5-те, виправл. та доповн. – К.: Ґенеза, 2006, с. 109–110; Кучер В. І., Майборода О. М. Всесвітня історія (новітній період): 11 кл. Підручник– К.: «Ґенеза», 2004, с.131; Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 11 кл.: Підручник.– К.: Видавництво «А.С.К.», 2005, с.121. |
39 | Зміст завдання Яке визначення розкриває зміст поняття «пацифізм»? Правильна відповідь: світогляд, який засуджує війни, закликає до встановлення миру; Відповідність програмі: Міжнародні відносини. |
Кучер В. І., Майборода О. М. Всесвітня історія (новітній період): 11 кл. Підручник– К.: «Ґенеза», 2004, с.406. |
40 | Укажіть правильне твердження : Правильна відповідь: основними причинами «італійського економічного дива» були американська допомога за планом Маршалла, відмова США і Великої Британії від репарацій з Італії. Відповідність програмі: Країни Західної Європи після Другої світової війни. |
Бураков Ю.М. та ін. Всесвітня історія: новітні часи: Підруч. для 11-го кл. серед. загальноосв. навч. закл. – Вид. 5-те, виправл. та доповн. – К.: Ґенеза, 2006, с. 123–125; Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 11 кл.: Підручник.– К.: Видавництво «А.С.К.», 2005, с.130; |
41 | Зміст завдання: Укажіть складові політичного та соціально-економічного розвитку СРСР періоду «відлиги»: 1) інтенсивне житлове будівництво; 2) скасування монополії КПРС на владу; 3) реабілітація жертв сталінських репресій; 4) перехід від галузевого до територіального принципу управління промисловістю та будівництвом; 5) розроблення нового союзного договору; 6) проведення «косигінської» реформи. Правильна відповідь: 1, 3, 4; Відповідність програмі: CРСР. «Відлига» (1953–1964 рр.). |
Бураков Ю.М. та ін. Всесвітня історія: новітні часи: Підруч. для 11-го кл. серед. загальноосв. навч. закл. – Вид. 5-те, виправл. та доповн. – К.: Ґенеза, 2006, с. 136–144; Кучер В. І., Майборода О. М. Всесвітня історія (новітній період): 11 кл. Підручник– К.: «Ґенеза», 2004, с.158–162. Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 11 кл.: Підручник.– К.: Видавництво «А.С.К.», 2005, с.145–149. |
42 | Зміст завдання: . Укажіть правильне твердження: Правильна відповідь: учасниками Ініціативної групи захисту прав людини, створеної в 1969 р., були Г. Алтунян, М. Джамілєв, С. Ковальов; Відповідність програмі: CРСР. Роки «застою» (1964–1985 рр.). |
Бураков Ю.М. та ін. Всесвітня історія: новітні часи: Підруч. для 11-го кл. серед. загальноосв. навч. закл. – Вид. 5-те, виправл. та доповн. – К.: Ґенеза, 2006, с. 148–150; Кучер В. І., Майборода О. М. Всесвітня історія (новітній період): 11 кл. Підручник– К.: «Ґенеза», 2004, 177; Ладиченко Т.В.Всесвітня історія: 11 кл.: Підручник.– К.: Видавництво «А.С.К.», 2005, с.155–156. |
43 | Якими цифрами на карті позначено країни, що припинили своє існування в 90-х рр. XX ст. – на початку XXI ст..? А 3, 4, 5, 6. Б 1, 2, 5, 7. В 1, 3, 4, 6. Г 2, 4, 6, 7. Відповідність програмі: .). Німеччина. Об’єднання Німеччини; «Перебудова» та розпад СРСР (1985–1991 рр.); Утворення незалежних Чеської та Словацької республік. Проголошення незалежності югославських республік. |
Бураков Ю.М. та ін. Всесвітня історія: новітні часи: Підруч. для 11-го кл. серед. загальноосв. навч. закл. – Вид. 5-те, виправл. та доповн. – К.: Ґенеза, 2006, с. 117, 163, 207, 231-2345; Кучер В. І., Майборода О. М. Всесвітня історія (новітній період): 11 кл. Підручник– К.: «Ґенеза», 2004, с. 140-141, 187, 222, 243; Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 11 кл.: Підручник.– К.: Видавництво «А.С.К.», 2005, с.124, 164, 200, 227–230; |
44 | Зміст завдання: У якому році відбулася подія, відображена на плакаті? Правильна відповідь: 1968 р.; Відповідність програмі: Чехословаччина.Події 1968 р. |
Бураков Ю.М. та ін. Всесвітня історія: новітні часи: Підруч. для 11-го кл. серед. загальноосв. навч. закл. – Вид. 5-те, виправл. та доповн. – К.: Ґенеза, 2006, с.204-205; Кучер В. І., Майборода О. М. Всесвітня історія (новітній період): 11 кл. Підручник– К.: «Ґенеза», 2004, с. 219-221; Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 11 кл.: Підручник.– К.: Видавництво «А.С.К.», 2005, с.198. |
45 | Зміст завдання: У якій постсоціалістичній країні здійснювалася економічна політика, що отримала назву «шокової терапії»? Правильна відповідь: Польща; Відповідність програмі: Польща. Економічні реформи. |
Бураков Ю.М. та ін. Всесвітня історія: новітні часи: Підруч. для 11-го кл. серед. загальноосв. навч. закл. – Вид. 5-те, виправл. та доповн. – К.: Ґенеза, 2006, с. 198; Кучер В. І., Майборода О. М. Всесвітня історія (новітній період): 11 кл. Підручник– К.: «Ґенеза», 2004, с. 215;Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 11 кл.: Підручник.– К.: Видавництво «А.С.К.», 2005, с.193. |
46 | Зміст завдання: Укажіть прізвище політичного та державного діяча, факти з біографії якого подано нижче. «Народився в 1943 р. у родині теслі, дістав традиційне католицьке виховання. З 1967 р. працював на судноверфі в Гданську. Став одним із засновників загальнонаціональної профспілки «Солідарність». У 1990 р. був обраний президентом країни». Правильна відповідь: Л. Валенса. Відповідність програмі: Польща. Кризи 50–70-х рр. «Солідарність». |
Бураков Ю.М. та ін. Всесвітня історія: новітні часи: Підруч. для 11-го кл. серед. загальноосв. навч. закл. – Вид. 5-те, виправл. та доповн. – К.: Ґенеза, 2006, с. 198-199; Кучер В. І., Майборода О. М. Всесвітня історія (новітній період): 11 кл. Підручник– К.: «Ґенеза», 2004, с. 213-215; Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 11 кл.: Підручник.– К.: Видавництво «А.С.К.», 2005, с.192-193. |
47 | Зміст завдання: Яке твердження є хибним? Правильна відповідь: у травні 1958 р. Компартія Китаю проголосила так званий курс трьох червоних знамен: «індустріалізація», «колективізація», «культурна революція». Відповідність програмі: Китай. Соціально-економічні експерименти комуністів Китаю. |
Бураков Ю.М. та ін. Всесвітня історія: новітні часи: Підруч. для 11-го кл. серед. загальноосв. навч. закл. – Вид. 5-те, виправл. та доповн. – К.: Ґенеза, 2006, с. 257-258; Кучер В. І., Майборода О. М. Всесвітня історія (новітній період): 11 кл. Підручник– К.: «Ґенеза», 2004, с. 266. |
48 | Зміст завдання: Укажіть особливості розвитку Латинської Америки після Другої світової війни: 1) нерівномірність розвитку країн регіону; 2) нестабільність політичного життя, значний вплив військових, наркомафії; 3) одержавлення значної частини економіки, через викуп або націоналізацію приватних підприємств; 4) відсутність гострих суспільних суперечностей; 5) високий рівень життя населення регіону; 6) формування постіндустріального суспільства. Правильна відповідь: 1, 2, 3. Відповідність програмі: Країни Азії, Африки і Латинської Америки. |
Бураков Ю.М. та ін. Всесвітня історія: новітні часи: Підруч. для 11-го кл. серед. загальноосв. навч. закл. – Вид. 5-те, виправл. та доповн. – К.: Ґенеза, 2006, с.308-309; Кучер В. І., Майборода О. М. Всесвітня історія (новітній період): 11 кл. Підручник– К.: «Ґенеза», 2004, с.316-323; Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 11 кл.: Підручник.– К.: Видавництво «А.С.К.», 2005, с.295-296. |
49 | У якому році відбулися терористичні атаки в США на Всесвітній торговельний центр і Пентагон? Правильна відповідь: 2001 р.; Відповідність програмі: США у другій половині XX ст. |
Бураков Ю.М. та ін. Всесвітня історія: новітні часи: Підруч. для 11-го кл. серед. загальноосв. навч. закл. – Вид. 5-те, виправл. та доповн. – К.: Ґенеза, 2006, с. 73; Кучер В. І., Майборода О. М. Всесвітня історія (новітній період): 11 кл. Підручник– К.: «Ґенеза», 2004, с.96; Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 11 кл.: Підручник.– К.: Видавництво «А.С.К.», 2005.– с.84. |
50 | Зміст завдання: . Укажіть основні тенденції розвитку освіти в другій половині XX – на початку XXI ст.: 1) демократизація, розширення доступу населення до здобуття освіти всіх рівнів; 2) згортання освітніх реформ як складової соціальної політики держав; 3) посилення релігійного впливу; 4) удосконалення методів навчання; 5) технізація і комп’ютеризація; 6) зменшення розриву у рівні освіти населення індустріальних держав і країн, що розвиваються. Правильна відповідь: 1, 4, 5; Відповідність програмі: Культура країн зарубіжного світу у другій половині XX– на початку XXI ст. Розвиток освіти, науки. |
Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 11 кл.: Підручник.– К.: Видавництво «А.С.К.», 2005, с.329. Бураков Ю.М. та ін. Всесвітня історія: новітні часи: Підруч. для 11-го кл. серед. загальноосв. навч. закл. – Вид. 5-те, виправл. та доповн. – К.: Ґенеза, 2006, с. 358. |
51 | Зміст завдання: Установіть відповідність між прізвищами художників та картинами, авторами яких вони є: 1 Леонардо да Вінчі; 2 Вечелліо Тиціан 3 Рафаель Санті; 4 Мікеланджело Буонарроті. Правильна відповідь: 1-Б, 2-Г, 3-В, 4-А Відповідність програмі: Культура і наука Західної, Центральної та Східної Європи в XVI–XVII ст. Мистецтво Відродження в Європі. |
Бірюльов І.М. Всесвітня історія. Частина перша. Нові часи (XVI ? кінець XVIII ст.): Підручник для 8-го класу загально освіт. навч. закл. – К.: Ґенеза, 2004, с. 125-128, 133. |
52 | Зміст завдання: . Установіть відповідність між країнами та особливостями їхнього економічного розвитку наприкінці XIX – на початку XX ст.: 1 Японія; 2 Англія; 3 Німеччина; 4 Франція. А уповільнення темпів економічного розвитку через поразку у війні, сплату контрибуцій; Б ліквідація економічних наслідків колишньої роздробленості, створення передової індустрії, утворення єдиного внутрішнього ринку; В основою економічного розвитку залишалися феодальні відносини; Г впровадження на підприємствах системи патерналізму; Д утрата промислової та торговельної першості, фінансові спекуляції, вивезення капіталу та експлуатація колоній. Правильна відповідь: 1-Г, 2-Д, 3-Б, 4-А Відповідність програмі: Завершення формування індустріального суспільства у провідних країнах світу. |
Білоножко С.В. та ін. Всесвітня історія Нові часи. Частина друга. (Кінець XVIII–початок XX століття): Підруч. Для 9-го кл. загально освіт. навч. закл.?4-те вид. – К: Генеза, 2006, с. 205, 210, 216, 255. |
53 | Зміст завдання: Установіть відповідність між прізвищами історичних осіб та подіями: 1 А. Гітлер; 2 М. Асанья; 3 Б. Муссоліні; 4 О. Колчак. А «похід на Рим» італійських фашистів; Б заколот іспанських військових у Марокко; В «пивний» путч у Мюнхені; Г «білий рух» у Росії; Д перемога Народного фронту в Іспанії. Правильна відповідь: 1-В, 2-Д, 3-А, 4-Г Відповідність програмі: Італія. Встановлення фашистської диктатури. Нацистська диктатура в Німеччині. Іспанія. Революція 1931 р. Уряд Народного фронту. Росія ? СРСР. Громадянська війна. |
Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 10 кл.: Підручник.– К.: Видавництво «А.С.К.», 2004.– с. 118, 139, 148, 162; Полянський П.Б. Всесвітня історія. 1914–1939: Підруч. для 10 кл. загальносвіт. Навч. зал. – К.: «Генеза», 2003, с. 104, 128-130, 140, 153. |
54 | Зміст завдання: Установіть відповідність між політичними угодами та їх змістом: 1 «Антикомінтернівський пакт»; А взаємні гарантії ненападу і розподіл сфер впливу на території Польщі; 2 пакт «Ріббентропа–Молотова»; Б передача Німеччині Судетської області Чехословаччини; 3 Мюнхенська угода; В гарантії захисту Польщі від зовнішньої агресії; 4 Закон про нейтралітет. Г закріплення ізоляціоністського курсу США Д спільна боротьба Німеччини і Японії, Італії проти розповсюдження комуністичних ідей в світі; Правильна відповідь: 1-Д, 2-А, 3-Б, 4-Г. Відповідність програмі: Міжнародні відносини в 30 ? 40-х рр. XX ст. |
Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 10 кл.: Підручник.– К.: Видавництво «А.С.К.», 2004.– с. 327, 348-349, 353, 363. Полянський П.Б. Всесвітня історія. 1914–1939: Підруч. для 10 кл. загальносвіт. Навч. зал. – К.: «Генеза», 2003, с. 55-56, 268, 270-272, 279-281. |
55 | Зміст завдання: Установіть відповідність між поняттями та їхніми визначеннями: 1 «холодна війна»; 2 розрядка; 3 Пагуоський рух; 4 «нове політичне мислення. А міжнародний рух вчених за мир, роззброєння й міжнародну безпеку; Б політичне, ідеологічне й воєнне протиборство двох світових систем на міжнародній арені в повоєнний час; В якісно новий етап міжнародних відносин, який сформувався на межі 70-х рр. XXст. і характеризувався переходом від конфронтації до співробітництва держав з різним суспільно-політичним ладом на принципах мирного співіснування; Г ідеологія світового громадянства, що базується на загальнолюдських цінностях. Національним проблемам надається другорядне значення»; Д курс СРСР у міжнародній політиці, який визначив пріоритет загальнолюдських цінностей над класовими, неможливість розв’язання міжнародних проблем силовими методами, необхідність ядерного роззброєння та глобальної безпеки. Правильна відповідь: 1-Б, 2-В, 3-А, 4-Д. Відповідність програмі: Міжнародні відносини. |
Бураков Ю.М. та ін. Всесвітня історія: новітні часи: Підруч. для 11-го кл. серед. загальноосв. навч. закл. – Вид. 5-те, виправл. та доповн. – .К.:Генеза, 2006, с.164, 318-320, 325, 334-337; Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 11 кл.: Підручник.– К.: Видавництво «А.С.К.», 2005.– с. 161, 311, 360; Кучер В. І. Майборода О. М. Всесвітня історія: новітній період Підруч. для 11-го кл. серед. загальноосв. навч. закл. – К.: «Генеза», 2004, с.182, 331-332, 343, 346-352. |
56 | Зміст завдання: Установіть відповідність між подіями та роками, коли ці події відбувалися: 1 «шестиденна війна» на Близькому Сході; 2 створення Організації Варшавського Договору; 3 Карибська криза; 4 промова В.Черчілля у Фултоні. А 1946 р.; Б 1955 р.; В 1962 р.; Г 1967 р.; Д 1972 р. Правильна відповідь: 1-Г, 2-Б, 3-В, 4-А. Відповідність програмі: Виникнення і розвиток близькосхідної проблеми. Міжнародні відносини. Виникнення та розгортання «холодної війни» (друга половина 40-х – 60-ті роки. |
Бураков Ю.М. та ін. Всесвітня історія: новітні часи: Підруч. для 11-го кл. серед. загальноосв. навч. закл. – Вид. 5-те, виправл. та доповн. – К.: Ґенеза, 2006, с.320-321, 329-330, 294-295; . Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 11 кл.: Підручник.– К.: Видавництво «А.С.К.», 2005.– с.65, 267, 304, 307. |
57 | Зміст завдання: . Установіть хронологічну послідовність історичних подій: А обрання Карла V імператором Священної Римської імперії; Б початок Селянської війни в Німеччині; В підписання Аугсбурзького миру; Г перший виступ М. Лютера проти індульгенцій. Правильна відповідь: 1–Г, 2–А, 3–Б, 4–В Відповідність програмі: Початок Реформації в Європі. Нідерландська революція. |
Бірюльов І.М. Всесвітня історія. Частина перша. Нові часи (XVI ? кінець XVIII ст.): Підручник для 8-го класу загально освіт. навч. закл. – К.: Ґенеза, 2004, с. 36, 38, 42, 49. |
58 | Зміст завдання: Установіть хронологічну послідовність революцій, які відбувалися на початку XX ст.: А Іран (Персія); Б Туреччина; В Китай; Г Мексика. Правильна відповідь: 1–А, 2–Б, 3–Г, 4–В Відповідність програмі: . Національно-визвольна боротьба народів світу наприкінці XIX – на початку XX ст. |
Білоножко С.В. та ін. Всесвітня історія Нові часи. Частина друга. (Кінець XVIII–початок XX століття): Підруч. Для 9-го кл. загально освіт. навч. закл.?4-те вид. – К: Генеза, 2006, с.264, 269, 271, 273. |
59 | Зміст завдання: Установіть хронологічну послідовність визволення європейських країн від гітлерівських загарбників (країни на карті позначені буквами). Правильна відповідь: 1–В, 2–А, 3–Г, 4–Б. Відповідність програмі: Воєнні дії у 1944 р. Наступальні операції Червоної армії. Звільнення країн Центральної та Східної Європи. |
Бураков Ю.М. та ін. Всесвітня історія: новітні часи: Підруч. для 11-го кл. серед. загальноосв. навч. закл. – Вид. 5-те, виправл. та доповн. – К.: Ґенеза, 2006, с. 21-22; Кучер В. І. Майборода О. М. Всесвітня історія: новітній період Підруч. для 11-го кл. серед. загальноосв. навч. закл. – К.: «Генеза», 2004, с.65-67; Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 11 кл.: Підручник.– К.: Видавництво «А.С.К.», 2005.– с.47. |
60 | Зміст завдання: Установіть хронологічну послідовність історичних подій: А підписання Договору про дружбу та співробітництво і партнерство між Росією та Україною; Б розпад СРСР; В проведення «косигінської»реформи; Г початок «перебудови» в СРСР. Правильна відповідь: 1-В, 2-Г, 3-Б, 4-А. Відповідність програмі: CРСР. Відновлені та нові незалежні держави. «Відлига» (1953–1964 рр.). Роки «застою» (1964–1985 рр.). «Перебудова» та розпад СРСР (1985–1991 рр.). Українсько-російські відносини. |
Бураков Ю.М. та ін. Всесвітня історія: новітні часи: Підруч. для 11-го кл. серед. загальноосв. навч. закл. – Вид. 5-те, виправл. та доповн. – К.: Ґенеза, 2006, с.146, 155, 163, 177; Кучер В. І. Майборода О. М. Всесвітня історія: новітній період Підруч. для 11-го кл. серед. загальноосв. навч. закл. – К.: «Генеза», 2004, с.167, 179, 187, 194; Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 11 кл.: Підручник.– К.: Видавництво «А.С.К.», 2005.– с.153, 159, 164, 172. |
Додати коментар | ↑ на початок |