Ольга Кобилянська "Земля"
Українська література 10 клас
Життя і творчість. Формування світогляду письменниці (вплив європейської культури, українського феміністичного руху). Її проза – модель раннього українського модернізму. Жанрові особливості, провідні теми та ідеї. Краса вільної душі, аристократизм духу як провідні мотиви.
“Земля” – психологічне трактування вічних проблем: людини і землі, злочину та кари на українському матеріалі. Модерністська проблема сакрально-містичного зв’язку людини із землею. Розкриття споконвічного прагнення селянина бути господарем на ній.
Трагічна історія родини Федорчуків – новітня інтерпретація християнського мотиву братовбивства. Михайло і Сава – протилежні психологічні типи; Марійка та Івоніка – цінності народної моралі; Сава і Рахіра – духовна деградація.
Трагедія шляхетної, чутливої душі в жорстоких обставинах тогочасного сільського життя (образ Анни). Глибокий психологізм і символізм твору як новаторство О.Кобилянської.
Після закінчення вивчення теми:
Знати основні віхи життєвого і творчого шляху О.Кобилянської. Знати сюжет повісті “Земля”. Вміти визначати основні проблеми твору, характеризувати образи-персонажі у їхньому порівнянні (Михайло, Сава, Марійка, Івоніка, Анна, Рахіра, Петро та ін.).
Вміти аналізувати соціальні та біологічні фактори характеротворення, виділяти елементи детективного сюжету, пояснювати символіку твору (образ землі). Вміти пояснити композиційно-характеротворчий принцип контрасту.
Усвідомлення глибинної пов’язаності, шанобливого ставлення до землі, поваги до праці селянина.Усвідомлення неможливості для людини бути щасливою, досягнувши мети шляхом злочину.
Осудження злочину як протиправної, ворожої для людини дії, як духовної деградації особистості.
Біографії письменників за темою уроку
Біографія Ольги Кобилянської
(1863 — 1942)
Народилася Ольга Кобилянська 27 листопада 1863р. у містечку Гура-Гумора в Південній Буковині в багатодітній сім'ї дрібного урядовця. З дитячих років вона знала не тільки українську, а й польську та німецьку мови, якими говорили в ї...
|
Вам можуть знадобитися:
Переказ твору "Земля" (скорочено)
Стислі перекази
Се було того самого дня по обіді. Івоніка вертав додому. Завернув на найкоротшу дорогу, що вела до села, аби лише якнайскорше добитися додому.
Він ішов пильно, а довкола його уст уклалася лінія міоми. Він ані разу не спічнув, виринувши з міста. Л там, у м...
Твір на тему: Земля в долі людини (за повістю Кобилянської «Земля»)
Шкільні твори
Доля Ольги Кобилянської — незвичайна. Не маючи змоги одержати офіційну освіту, вона осягла самотужки багатства світової культури, щоб служити словом своєму знедоленому народові.
Письменниця ніколи не втрачала сили духу і завжди вірила в перемогу людини на...
Твір: Мої враження від повісті "Земля" О. Кобилянської
Шкільні твори
Повість "Земля" — вершина творчості видатної української письменниці Ольги Кобилянської. У творі — трагедія селянської родини, коли в умовах капіталізму не тільки земля, але й долі людей ділилися межею. М. Коцюбинський писав у листі до письменниці: "...Я про...
Твір на тему: Образ землі в однойменній повісті Ольги Кобилянської
Шкільні твори
Добра книга — як мудра людина. Трапиться в житті несподівано, а коли настає, час розлучатися, то душу огортає жаль. Ще одна коротка мить — і відійде і забере З собою любу тобі розмову, і понесе геть веселі й сумні оповіді, але ще довго стоятимуть в уяві обра...
Реферат: Марлітівський стиль: жіноче читання, масова література і Ольга Кобилянська
Реферат з української літератури
Флобер показує деструктивний вплив жіночого читання, точніше базованого та ньому „жіночого кітчу”, на характер своєї героїні. Причому кітч поданий Флобером як феномен жіночого читання. Емма перечитує дамські журнали „Кошик” і „Дух салонів”, і це не просто переглядання інформації і засвоєння „знання” (як чоловічого фетишу). Коли вона читає, пише автор, „не минаючи ані рядочка”, вона живе в уявном...
Реферат на тему: Проблема психології надлюдини у творчості Ольги Кобилянської
Реферат з української літератури
Про вплив Ніцше на творчість Кобилянської писали М. Грушевський, О. Маковей. Грушевський оцінюючи повість «Царівна», зазначав, що авторка «досить механічно» змодернувала свою «старосвітську історію про „сандрільону" — царівну-сирітку, що „поневіряла світом, таки доходить щастя" — при помочі національного і жіночого питання та філософії Ніцше»1.
Подібні думки були притаманні Осипу Маковею, який пи...