П. Загребельний "Диво"
Коротко про письменника. Загальна характеристика історичної прози. Історична основа й художній вимисел у романі “Диво”. Софія Київська як історична пам’ятка та художній символ. Образ Сивоока (проблема творчого начала в людині, свободолюбства, людської гідності). Князь Ярослав Мудрий (проблема влади й людини). Наскрізні проблеми: людина перед вибором, людина у процесі самопізнання та самоствердження, людина-творець.
Після закінчення вивчення теми:
Самостійно прочитати роман, знати його зміст. Характеризувати особливості його композиції, вміти відділити історичну достовірність і художній домисел. Шліфувати вміння аналізу образів-персонажів, розшифровувати їхній ідейний зміст. Вміти розглядати порушені проблеми крізь призму образів-персонажів. Вчитися обгрунтовувати власну думку прикладами з художнього тексту.
Виконувати творчу роботу проблемного характеру. Розвиток уміння бачити крізь наскрізні проблеми твору власні. Формування інтересу до національної історичної романістики.
Біографії письменників за темою уроку
Біографія Павла Загребельного
(Нар. 1924 р.)
Павло Архипович Загребельний народився 25 серпня 1924р. в с. Солошине на Полтавщині.
1941 року закінчено десятирічку; вчорашній випускник, ще не маючи повних сімнадцяти років, пішов добровольцем до армії. Був курсантом 2-го...
|
Вам можуть знадобитися:
Переказ твору "Роксолана"
Стислі перекази
(Уривки)
Рогатин
Нещасна бранка, продана і проклята, йшла під чужим небом. її душа плакала, це в її душі йшов дощ. Серце рвалося з грудей туди, де ніколи більше не будеш.— до втраченого Рогатина рвалась душа.
Ніколи вона не зазнає кращого.
Ск...
Шкільний твір: Світ героїні роману Павла Загребельного "Роксолана"
Шкільні твори
Прикметною рисою роману Павла Загребельного «Роксолана» є значне розширення світу героїні порівняно з прозою попередників, де він в основному зводився переважно до сімейно-побутової сфери. Автор образу Роксолани активно освоїв суспільні, національні, професі...
Шкільний твір: Роксолана - моя улюблена героїня
Шкільні твори
В українській літературі є ціла низка жіночих образів, які уособлюють вірність, красу, мужність, любов до рідного краю. Серед жіночих образів нелегкої долі, але відданих Україні, є образ Роксолани.
Уперше з образом Роксолани я познайомилась, коли дивилася...
Шкільний твір: Розгульність композиції роману Загребельного "Диво"
Шкільні твори
У своєму славнозвісному творі автор робить перегуки минулого, сьогоднішнього і майбутнього. У найцікавішому «Диві» подано широку картину життя наших предків за часів Київської Русі, діяльність Ярослава Мудрого, а особливістю твору є справжнє диво — будівницт...
Твір: Історична романістика Павла Загребельного
Шкільні твори
Павел Загребельный - писатель загадочный, тяжело предугадать, что от него можно ждать завтра, куда мы, читатели, пойдем вслед за его неудержимым воображением.
Каждый найдет что-то для себя в его большом творческом заделе. Но есть те произведения, о которы...
Твір: Історія на сторінках романів Павла Загребельного
Шкільні твори
Лауреат Государственной премии УССР имени Т. Шевченко Павел Загребельный является непревзойденным романистом.
Его произведения различны по тематике, он пишет как о давней жизни наших предков, так и о настоящих проблемах бытия.
Они получили всемирную сл...
Твір: "Диво" Павла Загребельного
Шкільні твори
Роман «Диво» був першим історичним твором П. Загребельного. Твір має оригінальну композицію: у ньому поєднуються в одній розповіді далека минувшина й сучасність, зіставляється те,'що реально було розділене майже тисячоліттям.
Це стало можливим завдяки том...