Франція.
Народження абсолютизму. Релігійні війни. Генріх IV. Кардинал Ришельє.
Іспанія.
Іспанія на межі ХV—ХVІ ст. Правління Карла V. Філіп II. Занепад Іспанії.
Нідерланди.
Нідерланди у складі іспанської монархії. Початок національно-визвольного руху. Гьози і Вільгельм Оранський. Народження республіки.
Англія.
Зміни в суспільстві. Королівська Реформація. Єлизавета І. Прихід до влади династії Стюартів.
Міжнародні відносини.
Характер міжнародних відносин. Народження постійної дипломатії. Тридцятилітня війна. Вестфальський мир.
Після закінчення вивчення теми:
Учень/учениця називає:
- час Реформації, релігійних війн у Франції, правління вказаних монархів; хронологічні межі Тридцятилітньої війни, Національно-визвольної війни в Нідерландах.
Показує на карті основні західноєвропейські держави, регіони поширення католицької й протестантських церков, перебіг Національно-визвольної війни в Нідерландах, Тридцятилітньої війни.
Пояснює і застосовує поняття:
- «Реформація», «Контрреформація», «протестантизм», «кальвінізм», «орден єзуїтів», «релігійні війни», «національно-визвольна війна», «протекціонізм».
Наводить приклади наростання кризових явищ у католицькій церкві, контрреформаційних заходів католицької церкви, національно-визвольного характеру війни у Нідерландах.
Описує двір монарха, життя різних верств населення у мирний й військовий час.
Характеризує:
- діяльність видатних постатей ХVІ—ХVІІ ст. (М. Лютер, Т. Мюнцер, Ж. Кальвін, І. Лойола, Ришельє, Єлизавета І, Генріх IV, В. Оранський);
- зміни у повсякденному житті;
Визначає характерні риси реформаційних учень, Контрреформації, абсолютної монархії, національно-визвольної війни.
Розкриває особливості внутрішньої й зовнішньої політики вказаних держав;
аналізує причини, характер та значення Реформації, національно-визвольної війни у Нідерландах, Тридцятилітньої війни.
Порівнює реформаційні вчення, абсолютну монархію Франції, Англії та Іспанії;
Аналізує наведені історичні джерела.
Висловлює судження щодо напрямів економічного, політичного та духовного розвитку вказаних країн у ХVІ—ХVІІ ст.