Революція XVІІ ст. і промисловий переворот в Англії.
Англія напередодні революції. Карл І.
О. Кромвель. Переворот 1668 р. Початок промислового перевороту.
Франція.
Абсолютизм за Людовіка XIV. Двір Короля сонце. Ж.Б. Кольбер. Війни Людовіка XIV. Французький класицизм.
Доба Просвітництва.
Витоки й зміст Просвітництва. Французьке Просвітництво. Вплив Просвітництва на суспільство. Література і мистецтво. Зміни в повсякденному житті.
Освічений абсолютизм.
Прусське королівство. Нова державна політика Фрідріха ІІ. Австрія за правління Марії Терезії. Реформи Йосипа ІІ.
Росія.
Московська держава наприкінці XVII ст. Реформи й зовнішня політика Петра І. Двірцеві перевороти. Епоха Катерини II. Правління Павла І.
Культура і повсякденне життя.
Сполучені штати Америки.
Англійські колонії в Північній Америці. Початок боротьби проти метрополії. Проголошення незалежності. Конституція США.
Після закінчення вивчення теми:
Учень/учениця
- називає хронологічні межі Англійської революції;
- час промислового перевороту та громадянської війни в Англії доби Просвітництва;
- правління вказаних монархів.
Показує на карті:
- основні події Англійської революції та громадянської війни;
- основні промислові центри Англії; напрями зовнішньої політики Франції, Пруссії, Австрії, Англії.
Пояснює і застосовує поняття:
- «промисловий переворот», «протекторат», «освічений абсолютизм», «лорд-протектор», «Просвітництво», «енциклопедисти»,«класицизм», «технічний прогрес».
Наводить приклади технічного прогресу, реформ освічених монархів, нових цінностей у житті суспільства.
Визначає характерні ознаки промислового перевороту, абсолютизму у Франції, освіченого абсолютизму, Просвітництва, класицизму.
Описує пам’ятки доби Просвітництва, повсякденне життя у різні періоди розвитку держав.
Аналізує та порівнює погляди просвітників, розвиток європейських держав у XVІІІ ст..
Аналізує наведені історичні джерела.
Висловлює судження щодо значення доби Просвітництва, класицизму в історії людства, наслідків реформ, революції.
Учень/учениця називає:
- час правління Петра І та Катерини II, хронологічні межі Північної війни, дати поділів Речі Посполитої; імена видатних діячів російської культури XVІІІ ст.;
- показує на карті напрями зовнішньої політики та територіальні зміни Російської імперії у XVIII ст..
Пояснює і застосовує поняття:
- «імперія», «двірцеві перевороти».
Описує зміни у повсякденному житті в Росії XVIII ст..
Наводить приклади активної зовнішньої політики, «освіченого» правління, досягнень російської культури XVІІІ ст..
Визначає характерні риси та результати внутрішньої та зовнішньої політики Петра І та Катерини ІІ.
Аналізує та порівнює політику Петра І, Катерини II та Павла І.
Аналізує історичні джерела.
Висловлює судження щодо мети та засобів реалізації внутрішньої та зовнішньої політики Росії у XVІІІ ст.
Учень/учениця називає: час утворення англійських колоній у Північній Америці, хронологічні межі війни за незалежність, дату прийняття «Декларації незалежності».
Показує на карті англійські колонії в Північній Америці, перебіг основних подій війни за незалежність.
Пояснює і застосовує поняття:
- «колонія», «метрополія», «декларація», «конституція», «республіка», «федерація».
Наводить приклади особливостей демократичного устрою США.
Описує становище англійських колоній у Північній Америці, найяскравіші події війни за незалежність.
Визначає характерні риси політики Англії щодо колоній, «Декларації незалежності» та Конституції США.
Характеризує діяльність видатних історичних діячів.
Аналізує причини, характер і наслідки війни за незалежність.
Порівнює державний устрій США й Англії, економічний розвиток метрополії та колоній у Північній Америці.
Аналізує історичні джерела.