Формування корисних і шкідливих звичок у підлітків. Спосіб життя і звички.
Залежність здоров’я від корисних і шкідливих звичок. Вплив на здоров’я підлітків тютюнового диму, алкоголю, наркотичних і токсичних речовин.
Моделювання ситуації відмови від сигарет, алкоголю та наркотиків.
Методи запобігання інфікуванню ВІЛ. Взаємозв’язок наркоманії й ВІЛ-інфікування. Толерантне ставлення до ВІЛ-інфікованих людей.
Поняття забезпечення безпеки. Небезпеки повсякденного життя.
Безпека в побуті. Електро- та газонебезпека. Небезпечні речовини побутової хімії. Домедична допомога при ураженні електричним струмом, попаданні хімічних речовин на шкіру та в очі, отруєнні.
Безпека в будівлях. Небезпечні ситуації у будівлях, комунальних мережах. Дії під час їх виникнення. Пожежна безпека. Правила поведінки під час пожеж. Засоби пожежогасіння.
Безпека на дорозі, (пішохід, велосипедист, пасажир). Поведінка при ДТП.
Можливі аварійні ситуації на підприємствах. Дії школяра під час виникнення аварійних ситуацій на підприємствах.
Після закінчення вивчення теми:
Учень:
називає:
- соціальні чинники формування корисних звичок;
наводить приклади:
- впливу шкідливих звичок підлітків на здоров’я;
- негативного впливу тютюнокуріння, алкоголю, наркотичних і токсичних речовин на здоров’я;
характеризує:
- вплив шкідливих звичок на здоров’я;
- дію наркотиків на здоров’я підлітків;
пояснює:
- різницю між корисними і шкідливими звичками;
- вплив корисних звичок на здоров’я;
- згубність вживання наркотиків на здоров’я підлітків;
розуміє:
- необхідність формування корисних звичок;
- можливість отримання допомоги від членів родини щодо позбавлення шкідливих звичок;
- шкідливість дії тютюнового диму, алкоголю і наркотичних речовин на здоров’я дітей і дорослих;
- необхідність протистояти впливу реклами тютюнових і алкогольних виробів;
- необхідність запобігання спілкування з однолітками з груп ризику;
- необхідність відмови від пропозицій вживання наркотичних речовин;
порівнює:
- наслідки корисних і шкідливих звичок;
- можливості людини, яка курить і вживає алкоголь, та людини без цих шкідливих звичок;
називає:
- методи профілактики ВІЛ-інфiкування;
пояснює:
- зв’язок вживання наркотиків і поширення ВІЛ-інфікування;
розуміє:
- важливість толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих людей;
називає:
- основні принципи безпеки людини;
- причини й наслідки аварій на комунальних мережах та інших небезпечних ситуацій, що можуть виникнути у будинку;
- наслідки ураження електричним струмом;
- наслідки ураження шкіри та очей хімічними речовинами;
- наслідки отруєння речовинами побутової хімії та побутовим газом;
- причини та умови виникнення пожеж, наслідки пожеж;
- можливі наслідки небезпечних ситуацій, що можуть виникнути у місцях проживання;
наводить приклади:
- небезпечних ситуацій у населеному пункті, регіоні, країні, світі, по-
в’язаних з аваріями на підприємствах, у комунальних мережах, будинках;
розпізнає:
- небезпечні речовини побутової хімії;
- ознаки ураження електричним струмом;
- ознаки ураження шкіри та очей хiмічними речовинами;
- ознаки витоку газу;
- ознаки отруєння;
характеризує:
- основні небезпечні фактори, що виникають у повсякденному житті;
пояснює:
- необхідність дотримання правил дорожнього руху, користування велосипедом;
- оптимальні дії людей під час пожежі, інших небезпечних ситуаціях;
розуміє необхідність:
- адекватно діяти в екстремальних ситуаціях;
- уміння вибору тих чи інших засобів пожежогасіння відповідно до типу займистої речовини;
- виконання правил користування електро- та газовими приладами;
- виконання правил використання речовин побутової хімії;
порівнює:
- найпоширеніші небезпеки повсякденного життя та основні причини їх виникнення;
вибирає:
- оптимальні шляхи евакуації з приміщення;
повідомляє про:
- ДТП відповідні служби;
- аварію чи пожежу відповідні служби, сусідів, батьків;
виконує алгоритм надання першої допомоги:
- потерпілим на пожежі;
- потерпілим від ДТП;
- при ураженні електричним струмом;
- при попаданні на шкіру та в очі хімічних речовин;
- при отруєнні;
застосовує:
- засоби пожежогасіння;
- підручні засоби для захисту від диму, вогню тощо;
дотримується правил:
- користування електро - та газовими приладами, речовинами побутової хімії;
- безпеки на дорозі та у транспорті,
- пожежної безпеки.
Практичні роботи:
Моделювання допомоги при ураженні електричним струмом.
Моделювання допомоги при попаданні на тіло хімічних речовин.
Моделювання допомоги при отруєнні.
Моделювання першої допомоги при ДТП.
Користування засобами пожежогасіння.