Надзвичайні ситуації (НС) соціального, природного та техногенного походження, причини їх виникнення. Викрадення дітей і торгівля ними. Безпритульність. Залучення до небезпечних видів бізнесу і найгірших видів праці.
Основні принципи порятунку та захисту людей. Оптимальні дії під час конкретних НС. Перша допомога при НС.
Дія рятувальних служб при НС. Права і обов’язки людини під час НС та в період ліквiдації їх наслідків.
Після закінчення вивчення теми:
Учень:
називає:
— основні види надзвичайних ситуацій;
— основні причини виникнення надзвичайних ситуацій та їх можливих наслідків для здоров’я і життя людини;
— правила життєзабезпечення для себе та найближчого оточення в умовах НС та в період ліквідації їх наслідків;
— основні права і обов’язки людини під час НС та в період ліквідації їх наслідків;
наводить приклади:
— залучення до небезпечних видів бізнесу та найгірших видів праці;
пояснює:
— загрозу для життя при викраденні дітей і торгівлі ними;
— наслідки безпритульності для життя і здоров’я;
— необхідність контролю за якістю повітря, води, продуктів;
розпізнає:
— ознаки надзвичайних ситуацій;
розуміє:
— необхідність вчасного звертання за адресною допомогою щодо профілактики захворювань в епідемічній ситуації;
повідомляє:
— рятувальні служби про виникнення НС;
здійснює:
— найпростіші рятувальні роботи;
користується:
— засобами індивідуального захисту і рятувальним спорядженням;
дотримується правил:
— безпечної поведінки з застарілими боєприпасами та вибухонебезпечними предметами;
— евакуації з небезпечної зони;
— дій під час НС.
Практична робота:
Моделювання ситуацій надання першої допомоги під час НС.