Ознаки фізіологічної та соціальної зрілості. Соціальні аспекти статевого дозрівання. Шкідливість для здоров’я раннього статевого життя та вагітності неповнолітніх. Спілкування дівчат і хлопців на засадах дружби.
Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на статеве дозрівання. Поняття про ІПСШ. Шляхи зараження ІПСШ. Причини, умови розвитку й наслідки СНІД.
Безпека на дорогах. Правила для мотоциклістів. Перевезення пасажирів на мотоциклі.
Екологічна безпека: поняття, умови забезпечення. Вплив екологічних умов проживання на здоров’я людини.
Уникнення небезпеки в кримінальних ситуаціях пограбування, шантажу, нападу. Захист від релігійних сект.
Основи самозахисту у кримінальних ситуаціях та його межі. Правова відповідальність неповнолітніх. Органи охорони правопорядку.
Небезпеки під час терористичних актів. Основи самозахисту під час терористичних актів.
Соціальні небезпеки у місцях проживання. Соціальні патології. Соціальні конфлікти. Інформаційна безпека.
Після закінчення вивчення теми:
Учень:
називає:
— основні ознаки фізіологічної та соціальної зрілості;
— шляхи зараження ІПСШ;
наводить приклади:
— впливу рівня розвитку суспільства на здоров’я;
— негативного впливу куріння, вживання алкоголю та наркотиків на здоров’я;
розпізнає:
— ознаки наркотичного, алкогольного сп’яніння;
характеризує:
— особливості здорового способу життя в міській і сільській місцевостях;
— особливості впливу на здоров’я тютюнового диму, алкоголю і наркотиків;
— вплив СНІД на життєдіяльність людини;
пояснює:
— негативний вплив тютюнокуріння, алкоголю та наркотиків на здоров’я;
розуміє:
— необхідність побудови стосунків між дівчатами і хлопцями на основах дружби і поваги;
— необхідність володіння навичками відмови від шкідливих звичок;
аналізує:
— інформацію, отриману з різних джерел, щодо ВІЛ/СНІД та ІПСШ;
називає:
— причини та наслідки соціальних небезпек, соціальних патологій та конфліктів;
— можливі соціальні небезпеки у місцях проживання;
— причини виникнення асоціальної поведінки людей;
— алгоритми поведінки у криміногенних ситуаціях та при нападі терористів;
— основні положення правової відповідальності неповнолітніх;
— органи охорони правопорядку;
— основні способи уникнення пограбування, шантажу, нападу, потрапляння у релігійні секти та асоціальні угруповання;
наводить приклади:
— небезпечних соціальних ситуацій, соціальних патологій;
— екологічних проблем регіону проживання;
— впливу інформації на людину;
розпізнає:
— ознаки небезпеки великого скупчення людей;
— небезпечні інформаційні чинники;
характеризує:
— сутність дискримінації;
— норми відповідальності за злочини;
— основні способи подолання конфліктів;
— види інформаційних небезпек;
— законодавство щодо межі самозахисту в криміногенних обставинах;
— причини та наслідки забруднення середовища для життя і здоров’я;
пояснює:
— необхідність виконання правил екологічної безпеки;
— вплив інформації на людину, її свідомість;
розуміє:
— важливість виконання правил безпечної поведінки;
виконує:
— алгоритми необхідних дій у небезпечних соціальних ситуаціях;
дотримується правил:
— поведінки у місцях великого скупчення людей;
— поведінки у природі.
Практична робота:
Моделювання ситуації уникнення нападу і пограбування.
Виконання проекту “Відмова від небезпечних пропозицій в умовах тиску і загрози насилля”.