Що означає бути щасливим. Що таке людська індивідуальність та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе.
Що таке гідність та честь. Чому не можна принижувати людську гідність. Чому кожна людина гідна поваги. Як не втратити гідність.
Що таке совість. Як пов’язані совість і відповідальність. Зв’язок відповідальності перед собою і перед іншими. Коли людині буває соромно. Чому важливо знати думку інших про себе. Коли люди відчувають провину.
Яку роль відіграє у житті людини родинне коло, сімейні свята і традиції. Чому необхідні взаємна повага, допомога і чуйність в родинному колі. Якими мають бути сімейні обов’язки. Як уникнути конфлікту в стосунках з рідними.
З чого починається дружба і вміння дружити. Кого ми називаємо другом. За що ми цінуємо своїх друзів. Якими є моральні основи товаришування. Як розв’язувати конфліктні ситуації. Що таке честь колективу. Як відрізнити справжній та вигаданий авторитет.
Після закінчення вивчення теми:
Учень/учениця:
пояснює зміст понять “людська індивідуальність”, “щастя”, “внутрішня гармонія”, “самооцінка”.
Називає і наводить приклади рис характеру людини.
Розповідає про важливість самооцінки.
Учень/учениця:
пояснює поняття “гідність”, “честь” та наводить відповідні приклади.
Обґрунтовує важливість збереження власної гідності.
Моделює ситуації та розв’язує їх.
Учень/учениця:
пояснює та порівнює поняття “сором” і “совість”.
Розповідає про важливість совісті й сорому як регуляторів людської поведінки.
Обґрунтовує важливість оцінки своїх вчинків іншими.
Наводить приклади визнання власних помилок.
Пояснює взаємозв’язок совісті з відповідальністю перед собою.
Моделює ситуації та розв’язує їх.
Учень/учениця:
характеризує свою поведінку в колі сім’ї.
Наводить приклади сімейних свят і традицій.
Характеризує ієрархію родинних зв’язків.
Розв’язує ситуативні завдання, демонструючи дотримання етичних норм взаємної поваги, допомоги, довіри, чуйності.
Розповідає про важливість виконання своїх обов’язків у сім’ї.
Пояснює причини виникнення та варіанти уникнення і розв’язання конфлікту.
Моделює ситуації та розв’язує їх.
Учень/учениця:
пояснює важливість дружби.
Обґрунтовує необхідні умови дружніх стосунків.
Наводить приклади дружби та вміння дружити.
Учень/учениця:
пояснює поняття “товаришування”, “честь колективу”.
Наводить приклади взаємодопомоги та поваги в учнівському колективі.
Обґрунтовує важливість уміння уникати конфліктів у шкільному колективі.
Розповідає про необхідність відповідального ставлення до своїх обов’язків у класі та авторитет.
Наводить приклади справжнього та вигаданого авторитету.
Аналізує свої вчинки і поведінку, враховуючи їх оцінку однокласниками.