Чи є людина частиною природи. Як культурна людина повинна ставитися до природи. Що означає “берегти природу”. Моральні зобов’язання людини щодо природного світу.
Як пов’язані довкілля та здоров’я людини. Що означає бути “здоровою людиною”. Які звички є шкідливими.
Що означає пізнати себе. Чому потрібно керувати своїми почуттями та вчинками. Що таке “мистецтво керувати собою”.
Що означає бути розвиненою людиною. Які заняття розвивають людину. Що таке хобі. Як зробити дозвілля змістовним і цікавим.
Яку роль відіграють емоції та почуття в житті людини. У чому сила моральних почуттів. Як навчитися культури почуттів.
Чому любов визначають як найвище почуття. Що означає любити. Чи є відмінність між закоханістю та коханням. Як навчитися любити.
Після закінчення вивчення теми:
Учень/учениця:
Висловлює своє судження про людину як частину природи.
Наводить приклади ставлення людини до довкілля й оцінює їх з позиції моралі.
Обґрунтовує необхідність ставлення до природи України як національного багатства народу.
Учень/учениця:
Пояснює взаємозв’язок здоров’я фізичного та духовного.
Обґрунтовує необхідність дотримання правил особистої гігієни.
Наводить приклади зумовленості здоров’я людини станом довкілля.
Висловлює своє судження про роль фізичної культури в формуванні здорового способу життя.
Наводить приклади шкідливих звичок і характеризує їх з позицій фізичного та морального здоров’я людини.
Учень/учениця:
Оцінює свої вчинки та вчинки однокласників з точки зору їх моральної зрілості.
Характеризує сильні та слабкі сторони своєї вдачі.
Обґрунтовує необхідність подолання негативних рис характеру.
Наводить приклади протидії недобрим та нерозумним вчинкам.
Висловлює власне розуміння “мистецтва керувати собою”.
Учень/учениця:
Пояснює поняття “дозвілля”, “хобі”.
Висловлює своє судження про важливість самовдосконалення.
Обґрунтовує взаємозумовленість особистої культури і можливостей задоволення потреб; необхідність змістовного й цікавого дозвілля.
Наводить приклади занять-хобі.
Пояснює доцільність правильної організації вільного часу.
Учень/учениця:
Пояснює поняття “почуття” та “емоції”.
Наводить приклади почуттів та емоцій.
Висловлює своє судження про силу моральних почуттів.
Учень/учениця:
висловлює судження про любов як найвище почуття.
Наводить приклади різних виявів любові; 1—2 крилаті вислови про любов.
Обґрунтовує відповідальність, повагу, щирість, здатність до самопожертви як моральне підґрунтя любові.
Розповідає про прояви любові в різних життєвих ситуаціях.