Чому людину визначають найвищою цінністю демократичного суспільства. Чому мораль громадянського суспільства називають гуманістичною.
Чи може бути свобода основою моральності. Що розуміють під свободою вибору, дії, волі. Що означає бути самим собою. Чи може людина бути й залишатися собою в суспільстві.
Що таке права та свободи людини. Чому права людини й права дитини є цінністю громадянського суспільства. Як поважати та захищати права людини в демократичному суспільстві. Як співвідносяться право, свобода й обов’язок.
Що таке суспільна справедливість і соціальна різноманітність. У чому ми всі рівні, хоча й різні. Чого вимагає від нас різноманітність життя в громадянському суспільстві.
Як співвідносяться мораль і закон як регулятори життя громадян в демократичному суспільстві. Що означає рівність усіх перед законом.
Що таке громадянська позиція людини. Чому громадянська позиція є цінністю демократичного суспільства. У чому полягає почуття гідності громадянина.
У чому полягає етика відносин між народами в демократичному суспільстві. Як ставитися до культурно-національних особливостей людей, які живуть в Україні. Як проявити повагу до національних традицій, звичаїв та обрядів інших народів.
Після закінчення вивчення теми:
Учень/учениця:
Витлумачує поняття “демократичне суспільство”, “громадянин”, “громадянське суспільство”, “гуманістична мораль”.
Висловлює судження про людину як найвищу цінність демократичного суспільства.
Наводить приклади громадянськості.
Учень/учениця:
Обґрунтовує поняття свободи як основи моральності.
Висловлює своє розуміння свободи.
Пояснює, що означає свобода вибору, дії, волі.
Наводить приклади узгодження власних інтересів із суспільними.
Моделює та розв’язує ситуативні завдання.
Учень/учениця:
Пояснює поняття “права та свободи людини”.
Розповідає про права дитини.
Визначає права, свободи та обов’язки громадян України.
Аналізує життєві ситуації, пов’язані з реалізацією прав та свобод людини в Україні.
Обґрунтовує зв’язок прав та свобод людини з обов’язками.
Характеризує права та обов’язки учнів.
Учень/учениця:
Пояснює поняття “суспільна справедливість”, “соціальна різноманітність”.
Наводить приклади суспільної справедливості та соціальної різноманітності.
Аналізує ситуації, в яких діють стереотипи та упередження.
Моделює та розв’язує ситуативні завдання.
Учень/учениця:
Пояснює поняття “закон”, “рівність усіх перед законом”.
Висловлює своє судження про зв’язок моралі та законів.
Моделює та розв’язує ситуації.
Учень/учениця:
Пояснює поняття “громадянська позиція”.
Висловлює власне розуміння громадянської активності на прикладі шкільного життя.
Наводить приклади впливу громадян на суспільне життя.
Моделює та розв’язує ситуації.
Учень/учениця:
Розповідає, чому Україна є багатокультурною державою.
Обґрунтовує необхідність толерантних міжетнічних та міжкультурних відносин в Україні.
Пояснює відмінність між поняттями “патріотизм” та “шовінізм”.
Наводить приклади проявів поваги до національних традицій, звичаїв та обрядів інших народів.