Музика та мистецтво слова
Розкриття широкої палітри зв’язків музики з літературою через споріднені за характером образи. Порівняння музичних та літературних творів, які відображають різноманітні явища життя, зокрема, на прикладах вокальних (пісня, пісня-романс), хорових (кантата), та музично-сценічних (опера, балет, мюзикл) жанрів. Виконання народних та композиторських пісень, які розкривають основні завдання теми. Розвиток вокально-хорових навичок. Імпровізація простих мелодичних зворотів та ритмічного супроводу до пісень. Інтерпретація змісту прослуханих та виконаних музичних творів, вираження власного емоційно естетичного ставлення до них. Виявлення специфіки образної мови музичного мистецтва у порівнянні з образною мовою літератури. Засвоєння основних музичних понять і термінів: вокаліз, кантата, мюзикл, лібрето, сценарій. Усвідомлення явища синтезу музичного та літературного мистецтв у театрі і кінематографі.
Орієнтовний матеріал для сприймання:
С.Рахманінов. Вокаліз, Л.Ревуцький. Пісня, Р.Савицький. Варіації та тему пісні “Їхав козак за Дунай”, М.Лисенко. Кантата “Радуйся, ниво неполитая” (5ч. “Оживуть степи, озера”), М.Лисенко. Увертюра до опери “Тарас Бульба”, В.А. Моцарт. Хор “”Звідки приємний та ніжний той дзвін” з опери “Чарівна флейта”, С.Прокоф’єв. Фрагменти з балету “Попелюшка” (“Па-де-шаль”, “Аморозо”), українська народна пісня “Журавель”, П.Чайковський. Фрагмент 4ч. симфонії №2, українська народна казка “Чарівна скрипка”, закарпатські народні мелодії, грузинська народна казка “Чонгуріст”, грузинська народна мелодія, І.Крилов. Байка “Квартет”, В.Барвінський. Квартет для 2-х скрипок, альта і віолончелі (2ч.), К.Паустовський. “Старий кухар”, В.А.Моцарт. Концерт для ф-но з оркестром № 23 (фрагменти), В.Короленко. “Сліпий музикант”, Р.Роджерс. Фрагмент з к/ф “Звуки музики”.
Варіативний матеріал для сприймання:
В.Барвінський. Пісня без слів, Л.Бетховен. Обробка пісні “Їхав козак за Дунай”, С.Гулак-Артемовський. Фінал опери “Запорожець за Дунаєм”, П. Чайковський. Фрагменти з балету “Лускунчик, Л. Глібов. Байка “Музики”, В.Короленко. “Сліпий музикант” (епілог), П. Чайковський. “Імпровізація”, Л.Бетховен. Увертюра “Коріолан” (фрагмент, фортепіано), Л.Толстой. Сцена балу з роману “Війна і мир”, С.Прокоф’єв. Вальс з опери “Війна і мир”.
Орієнтовний матеріал для виконання:
О.Антоняк. “Ода пісні”, С.Климовський. “Їхав козак за Дунай”, українська народна пісня “Засвіт встали козаченьки”, О.Янушкевич. “Веселкова пісня”, норвезька народна пісня “Чарівний смичок”, А.Житкевич. “Все це потрібно мені”, українська народна пісня “Ой на горі та й женці жнуть”, Р.Роджерс. “До-ре-мі” (з к/ф “Звуки музики”).
Варіативний матеріал для виконання:
Б.Фільц. “Любимо землю свою”, О.Семенов. “Звучи, рідна мово”, І.Кириліна. “Пісенька”, В. Книш. “Запорожців слава”, українська народна пісня “Ой, на горі жита много”, українські колядки та щедрівки, М.Балема. “Ми вірні друзі”, А. Мігай. “Казковий бал”, В. Книш. “Щедрий вечір”, Н. Красоткіна. “Прекрасні звертання”.
Після закінчення вивчення теми:
Учень спостерігає:
- за інтонаційно-образним розвитком музики та виявляє спільне і відмінне між музикою та літературою у відображенні навколишнього світу;
розпізнає:
- основні засоби виразності, основні музичні жанри та їх
особливості у втіленні життєвого змісту;
порівнює:
- твори різних жанрів та образну мову музичних і літературних творів;
характеризує:
- особливості вираження життєвого змісту вокальними (пісня, пісня-романс), хоровими (кантата) та музично-сценічними (опера, балет, мюзикл) жанрами;
- особливості гри на різних музичних інструментах; наводить приклади:
- вокальної та інструментальної музики, взаємопроникнення різних видів мистецтв у відображенні життєвих образів;
виразно виконує:
- народні та композиторські пісні;
дотримується правил:
- фразування і дихання під час виконання музики;
імпровізує:
- прості мелодичні звороти, ритмічний супровід до пісень;
інтерпретує:
- зміст прослуханих та виконаних музичних творів;
висловлює судження про:
- специфіку інтонаційно- образної мови музики у порівнянні з іншими видами мистецтв;
- єдність музики і слова;
- художньо-образну палітру
українського пісенного фольклору та його життєвий зміст;
виражає та обґрунтовує:
власне емоційно-естетичне ставлення до музичних та літературних образів.
Реферат: Унікальність Рахманінова
Реферат з музики та мистецтва
Итак, почему же Рахманинов? Действительно, сложно ответить, почему для нашей с вами беседы я выбрала именно этого великого композитора. На начальном этапе подготовки в моём сознании проносились множества фамилий, действительно великих композиторов с большой буквы: В.А. Моцарт, Ф. Шопен, Ф. Лист, Дж. Верди, Ж. Бизе, М.И. Глинка, М.П. Мусоргский, Н.А. Римский-Корсаков, наконец, П.И. Чайковский, А.Н....
Реферат: Життя Бетховена
Реферат з музики та мистецтва
В жизни многих людей когда-нибудь наступает моменты, требующие локализации всех жизненных сил. Кому-то здесь везет больше, кому-то меньше.
Что значит для человека потерять слух? Когда ты уже не можешь делать какие-то привычные и очевидные вещи, когда слышишь только изнуряющий шум, пронизывающий всю голову, и осознаешь, что жить с этим придется долгие годы, без пения птиц, звуков прилива, даже ст...