Композиція музичного твору
Аналізування драматургії та композиції музичних творів різних жанрів і форм (увертюра, симфонія, концерт, соната, ораторія) щодо відображення мозаїки навколишнього світу. Порівняння драматургічного розвитку музичних творів різних жанрів і форм. Визначення основних типів музичної драматургії: контрастного, конфліктного, безконфліктного. Характеристика особливостей побудови сонатної форми як зіставлення та розвитку різнохарактерних образів – проявів життя у їх співвідношенні. Виконання композиторських та народних пісень, які розкривають основні завдання теми. Розвиток вокально-хорових навичок. Засвоєння основних музичних понять і термінів: музична драматургія та її принципи, сонатна форма та її складові. Усвідомлення значення музичної драматургії як відображення життєвих явищ у їх взаємодії.
Орієнтовний матеріал для сприймання:
М.Глінка. Увертюра до опери “Руслан і Людмила”, О. Тактакішвілі. Фрагмент з ораторії “Слідами Руставелі”, Л.Бетховен. Увертюра “Егмонт”, М. Скорик. Гуцульський триптих (2 ч., “Іван і Марічка”), Я. Степовий. Прелюдія пам’яті Тараса Шевченка, Е. Гріг. Соната для віолончелі і фортепіано (1 ч.), М. Огіньський. Полонез “Прощання з Батьківщиною”, В.А. Моцарт. Симфонія №40, П. Чайковський. Увертюра-фантазія “Ромео і Джульєтта”, Ан. Александров. "Священна війна", Д. Шостакович. Епізод нашестя з VІІ “Ленінградської” симфонії, В.Баснер. "На безіменній висоті", Д. Тухманов. "День Перемоги", А. Кос-Анатольський. Концерт для арфи з оркестром, 1ч., Л. Ревуцький. Симфонія “2 (1ч.).
Варіативний матеріал для сприймання:
Г.Ф. Гендель. Ораторія ”Самсон” (фрагмент), Дж. Россіні. Увертюра до опери “Севільський цирюльник”, Е. Гріг. Концерт для ф-но з оркестром (1ч.), А. Штогаренко. Сюїта “Партизанські картини”, 6ч. ”Свято народу-переможця”, В.Висоцький. "Сини йдуть у бій", "А він не повернувся з бою", А.Пашкевич. “Степом, степом”.
Орієнтовний матеріал для виконання:
Г. Струве. “Шкільнй корабель”, А. Пашкевич. “Синові”, Г. Татарченко. "Гей ви, козаченьки", О. Осадчий. “Стоїть тополя”, Б. Буєвський. “На долині туман”, українська народна пісня “Розпустили кучері дівчата”, В. Івасюк. “Водограй”.
Варіативний матеріал для виконання:
Українська народна пісня "Хлопці, гей ви, хлопці", П. Майборода. “Пісня про рушник”, В. Верменич. “Чорнобривці”, М. Ровенко. “Біля мене сядь”.
Після закінчення вивчення теми:
Учень спостерігає:
- за розвитком контрастних образів як проявів життя у музичних творах;
- за драматургічним розвитком музичних образів як взаємодією проявів життєвих явищ;
розпізнає:
- складові сонатної форми (експозиція, розробка, реприза) через їх життєвий зміст;
порівнює та розрізняє:
- музичні жанри (соната, увертюра, концерт) щодо відображення ними навколишнього світу;
характеризує:
- особливості будови та музичної драматургії як відображення взаємодії життєвих явищ у творах різних композиторів;
наводить приклади:
- творів сонатно-симфонічних та вокально інструментальних жанрів;
називає:
- принципи побудови сонатної форми як зіставлення та розвитку різнохарактерних образів – проявів життя;
виразно виконує:
- пісні українських та зарубіжних композиторів;
висловлює судження про:
- взаємодію музичних образів – проявів життя у музичному творі;
- драматургію (взаємодію образів) музичних творів різних жанрів і форм (увертюра, симфонія, концерт, соната, ораторія) та її принципи;
обґрунтовує:
- власну думку щодо змісту музичних творів великих форм та відображення в них життєвих явищ;
виявляє:
- готовність до використання набутих предметних компетенцій у процесі творчої самореалізації.
Вам можуть знадобитися:
Реферат: Давид Тухманов
Реферат з музики та мистецтва
Песни Тухманова быстро завоевали популярность и не только сделали известным имя композитора, но и стали поистине этапными в карьере многих титулованных звезд советской эстрады. Благодаря этим песням росла популярность В. Ободзинского. С песен Д.Тухманова начал карьеру и Валерий Леонтьев, с которым возникли большие трудности, потому что в ту пору певцы с его манерой исполнения не всегда принимались...
Реферат: Про Володимира Висоцького
Реферат з музики та мистецтва
Прижизненная слава у Высоцкого была, как мало у кого, так что он
добился того, чего хотел. "Высоцкий не преувеличивал свое значение, свой
дар. Может быть,даже недооценивал. Однако, призвание свое знал, отно-
сился к нему серьезно, честно и был верен ему до конца, а поэтому и силы его росли, на удивление." Это - слова Ю.Карякина из статьи, посвященной памяти Высоцкого. Далее он пишет: "Все м...
Реферат: Володимир Семенович Висоцький або Перерваний політ ...
Реферат з музики та мистецтва
Если попытаться определить место Высоцкого в истории нашей культуры одним словом, то самым точным, на мой взгляд, будет: олицетворенная совесть народа . Поэтому и любимец народа, поэтому и массовое паломничество к его могиле на Ваганьковском вот уже сколько лет, поэтому и нескончае-мое море цветов у его памятника, поэтому и нарасхват любые напоминания о нём - книги, буклеты, кассеты, пластинки. Пр...
Реферат: Авторська пісня у творчості поетів-бардів XX століття
Реферат з музики та мистецтва
Во все времена, во всем мире, все народности великой планеты сочиняли песни. Песня – фольклорное или народное творчество – всегда была рядом с людьми: и в радости, и в горе. Люди шли на войну с песней, приветствовали рождение новой семьи песней, проводили досуг с песней…
Каждому историческому периоду характерна своя песня. Она не только передавала жизнь людей, традиции и мораль, но и выражала мыс...
Реферат: Творчість Володимира Висоцького
Реферат з музики та мистецтва
Талант Высоцкого очень русский, народного склада, но эта, сама по себе обаятельная типажность подчиняется интеллекту, способности самостоятельно мыслить и безбоязненно обобщать виденное. Высоцкий мужественен не только по внешнему облику, но и по складу мысли и характеру. К счастью, в его стихах нет самоуверенных интонаций, он больше думает о жизни и ищет решения, чем утверждает что-либо, в чем до...
Реферат: Едвард Гріг
Реферат з музики та мистецтва
Преимущественно миниатюрист, Григ проявил себя как мастер фортепьянной («Лирические пьесы» и др. циклы) и камерно-вокальной музыки. Ярко индивидуальный стиль Грига , тонкого колориста, во многом близок музыкальному импрессионизму. Трактуя сонатную форму по-новому, как «картинное чередование образов» (Б. В. Асафьев) (струн, квартет, 3 сонаты для скрипки и фортепьяно, соната для виолончели и фортепь...
Реферат: В. Івасюк - основоположник української естрадної музики
Реферат з музики та мистецтва
Володимир Івасюк народився 4 березня І949 року на Буковий і в сім'ї вчителя. З дитинства найбільш цікавила його музика і література, вони хвилювали юну душу і викликали глибокі роздуми. В цьому, мабуть, головну роль зіграло виховання. Володя виріс у сім'ї інтелігентів, де завжди культ творчої праці, допитливості й самовимогливості. Батько Михайло Григорович, Філолог, етнограф, намагався прищепити ...
Реферат: Видатний український композитор – М. Скорик
Реферат з музики та мистецтва
М.Скорик виростав у сім’ї, де любили й зналися на музиці. Мої батьки трохи грали на рломіізних інструментах. До них часто навідувалася всесвітньо відома співачка Соя Крушельницька, сестра його бабусі. Вона й запримітила, що Мирослав володів абсолютним музичним слухом. Саме з її підказки батьки й віддали його до музичної школи. А потім було навчання у Львівській, Київській та Московській консервато...
Реферат: А. Кос – Анатольський, життя і творчий шлях
Реферат з музики та мистецтва
Особливе місце в творчості А. Кос – Анатольського посідають сольні пісні та романси. Найчастіше композитор називає їх «солоспівами». І справді таке визначення якнайкраще відповідає жанровій природі вокальної лірики Кос–Анатольського, оскільки більшість її зразків, як визначають музикознавці, стоїть на межі з романсом і піснею. Солоспіви більш розвинені, ніж пісні, але простіші від романсу.
Яскра...
Реферат: Організація домашніх занять учня-скрипаля
Реферат з музики та мистецтва
Організація та методика самостійних занять учня скрипаля являється однією з кардинальних проблем скрипкової педагогіки. Можна з повною впевненістю стверджувати, що якість домашніх занять учня-скрипаля в кінцевому результатів оприділяє собою результативність методів навчання; адже саме під час самостійних занять найбільш безпосередньо здійснюється процес росту юного музиканта і набування ним профе...