Зв'язок часів у музичному мистецтві
Виявлення особливостей та відмінностей академічної і розважальної музики за їх життєвим змістом та призначенням, ролі музичного мистецтва в суспільстві в різні історичні епохи та в житті кожної людини. Порівняння стильових напрямів розважальної музики (джаз, рок, диско тощо) за сферами їх емоційного впливу. Визначення характерних рис творчості відомих композиторів минулого і сучасності. Характеристика музичної спадщини видатних представників різних національних культур. Виконання композиторських та народних пісень, які розкривають основні завдання теми. Розвиток вокально-хорових навичок. Інтерпретація змісту прослуханих та виконаних творів щодо особливостей втілення гуманістичних ідей та життєвого змісту. Засвоєння основних понять і термінів: академічна (серйозна), розважальна (легка) музика, стильові напрями - джаз, рок, диско тощо. Усвідомлення значення музичного мистецтва в житті сучасної людини та в різні епохи.
Орієнтовний матеріал для сприймання:
Й. С. Бах. Токката і фуга ре мінор, Л. Бетховен. Соната №14, Л. Ревуцький. Симфонія №2 (фінал), Й. Штраус. Полька-піцикато, Ж. Бізе. Фрагменти з опери "Кармен", Ж.Бізе-Р. Щедрін. "Кармен-сюїта", Б. Окуджава. "Ваша величносте, жінко", Е. Вілла-Лобос. Арія з Бразильської бахіани №5, А. Шнітке. Сюїта в старовинному стилі, “Молитва” (спірічуел), Л. Армстронг. “Блюз Західної околиці”, Л. і Ж. Колодуб. Фрагменти сюїти з мюзиклу “Пригоди на Місісіпі”, Ш. Дюмон. “Ні, я ні за чим не жалкую”, Д.Дассен. “Бабине літо”, П.Каас “Безі” (“Bessie”), Е.Преслі. “Все гаразд, мамо”, Дж. Леннон, П.Макартні. “Дівчина” (“The Girl”), “Шоу має тривати” (“The show must go on”) групи “Queen”, І. Дунаєвський. “Марш веселых ребят”, Р.Паулс. “Маестро”, “Місто золоте” (в обробці Б.Гребенщикова), українські народні пісні “Там, де Ятрань круто в’ється”, “Веснянка”, “Ой, у гаю при Дунаю”, В. Івасюк. “Два перстені”, “Пісня буде поміж нас” , С. Вакарчук. “Друг”.
Варіативний матеріал для сприймання:
Л. Колодуб. “Карпатська рапсодія”, М.Дремлюга. Концерт для бандури з оркестром (1ч.), Д. Херман. “Хелло, Доллі”, “Коломийка” (“Гарбуз тріо”), А. Козлов. “Ностальгія”, Ф. Лей. “Історія кохання”, “Чао, бамбіно”, П. Моріа. “Млин”, “Ми - чемпіони” (“We are the champions”) групи “Queen”, “Ще одна цеглинка у стіні” (“Another Brick in the Wall”) групи “Pink Floyd”, В.Лєпін. “Візьми гітару”, В. Висоцький. “Я не люблю”, А. Богачук. “Тиша навкруги”, В. Івасюк. “Золотоволоска”, С.Вакарчук. “9-1-1”.
Орієнтовний матеріал для виконання:
Л.Квінт. "Здрастуй, світ!", П.Майборода. “Моя стежина”, І. Шамо. “Києве мій”, Дж.Леннон, П.Макартні. “Вчора” (“Yesterday”), В. Висоцький. “Пісня про друга”, В. Івасюк. “Червона рута”.
Варіативний матеріал для виконання:
П. Сігер. “Все ми переборем”, Б. Фільц. “Любіть Україну", П. Майборода. “Київський вальс”, Т. Петриненко. "Господи, помилуй нас", О. Розенбаум. “Вальс-бостон”.
Після закінчення вивчення теми:
Учень спостерігає:
- за інтонаційно-образною драматургією (взаємодією образів – проявів життя) музичних творів;
розпізнає:
- види і жанри музики, стильові напрями в українській та зарубіжній музичній культурі за сферами їх емоційного впливу на людину;
порівнює:
- принципи композиційної будови творів різних жанрів і форм щодо відображення ними життєвих образів;
- особливості академічної та розважальної музики;
характеризує:
- основні риси творчості відомих композиторів минулого і сучасності;
наводить приклади:
- музичної спадщини видатних представників різних національних культур;
називає:
- основні види і жанри музичного мистецтва;
орієнтується:
- в стильових напрямах музичного мистецтва;
уміє:
- реалізувати набуті знання у власній творчій діяльності;
виразно виконує:
- сучасні пісні українських і зарубіжних композиторів;
висловлює судження про:
- особливості втілення гуманістичних ідей та життєвого змісту в музиці;
- значення музичного мистецтва в житті людини в різні епохи;
обґрунтовує:
- логіку розвитку музичних явищ як відображення явищ життя.