Поняття моделі даних, бази даних. Поняття й призначення систем управління базами даних. Огляд реляційної моделі даних. Модель «сутність зв’язок». Поняття відношення, атрибута, ключа, зв’язку. Класифікація зв’язків за множинністю та повнотою. Правила побудови моделі «сутність-зв’язок» предметної галузі.
Поняття таблиці, поля, запису. Основні етапи роботи з базами даних в середовищі системи управління базами даних. Відображення моделі «сутність-зв’язок» на базу даних. Властивості полів, типи даних. Введення даних у таблиці. Форми. Сортування, пошук і фільтрація даних.
Поняття запиту до реляційної бази даних. Створення таблиць, запитів на вибірку даних і звітів з використанням майстрів. Редагування запитів, звітів і форм з використанням конструктора.
Практична робота №12. Розробка моделі «сутність-зв’язок» заданої предметної області. Створення бази даних в середовищі СУБД.
Практична робота №13. Форми. Введення даних. Сортування, фільтрація і пошук даних.
Практична робота №14. Створення запитів і звітів.
Після закінчення вивчення теми:
Учень
- пояснює:
поняття моделі даних;
поняття бази даних
призначення систем управління базами даних;
поняття таблиці, поля, запису;
поняття ключа;
- описує:
правила побудови моделі «сутність-зв’язок» предметної галузі;
особливості реляційної моделі даних;
призначення форми, запиту, звіту;
етапи роботи з базою даних у середовищі СУБД;
- описує:
зв’язки між таблицями за множинністю та повнотою;
- називає:
типи даних в середовищі СУБД;
типи зв’язків між таблицями реляційної БД;
- наводить приклади:
реляційних СУБД;
- вміє:
будувати для заданої предметної галузі модель реляційної бази даних;
розробляти структуру реляційної бази даних;
створювати таблиці у середовищі СУБД;
добирати типи даних для полів таблиць;
знаходити в базі даних дані за певними критеріями відбору, створюючи прості вибіркові запити в автоматизованому режимі;
вводити дані в таблиці;
застосовувати майстри для створення таблиць, форм, запитів і звітів;
використовувати форми для введення та редагування даних;
використовувати звіти для опрацювання даних;
використовувати конструктор для створення таблиць, змінення запитів, звітів і форм;
сортувати дані в таблицях бази за певними критеріями;
застосовувати засоби пошуку даних;
фільтрувати дані в таблицях базах даних.