Програма ( клас)

Шкільна програма для класу розроблена МОН України. З програми можна дізнатися, які теми по предмету ви будете вивчати в класі, а також подивитися список рефератів, шкільних творів та інших матеріалів, які можуть стати в нагоді за програмою з у класі.


Веди, Біблія, Коран

Зарубіжна література, 8 клас

Місце національних літератур у всесвітньому літературному процесі, їх взаємодія і взаємовпливи. Веди (від 2 тис. до н. е.), Біблія (від 12 ст. до н. е.), Коран (від 610—632 рр.) як пам’ятки світової літератури.
Антична (давньогрецька і римська) література

Зарубіжна література, 8 клас

Антична (давньогрецька і римська) література — вихідна основа європейських літератур. Оспівування людини та її світу як одна з провідних тем античної літератури. Найвідоміші цикли давньогрецьких міфів: троянський, фіванський, про аргонавтів.
Гомер. "Іліада", "Одіссея"

Зарубіжна література, 8 клас

“Іліада”: Заспів (пісня 1, вірші 1-10), “Щит Ахілла” (пісня 18, вірші 478—608), “Двобій Ахілла й Гектора” (пісня 22, вірші 139—411), “Пріам у Ахілла” (пісня 24, вірші 469—670) Гомер — легендарний основоположник європейської літератури. Гуманістичний...
Тіртей (серед. VII ст. до н. е.). “Добре вмирати тому...”

Зарубіжна література, 8 клас

Давньогрецька лірика як синтез поезії та музики. Злиття в ній особистих почуттів і переживань поета з реаліями життя, утвердження самоцінності людської особистості. Види давньогрецької лірики (декламаційна: елегія), її вплив на всесвітній...
Архілох (серед. VII ст. до н. е.). “Серце, серце...”, “Хліб мій на списі замішений”

Зарубіжна література, 8 клас

Давньогрецька лірика як синтез поезії та музики. Злиття в ній особистих почуттів і переживань поета з реаліями життя, утвердження самоцінності людської особистості. Види давньогрецької лірики (декламаційна: ямби), її вплив на всесвітній...
Сапфо (VII—VI ст. до н. е.). “До богів подібний...”, “Жереб мені випав такий...”

Зарубіжна література, 8 клас

Давньогрецька лірика як синтез поезії та музики. Злиття в ній особистих почуттів і переживань поета з реаліями життя, утвердження самоцінності людської особистості. Види давньогрецької лірики (пісенна: сольна і хорова), її вплив на всесвітній...
Анакреонт (бл. 570—487 pp. до н. е.). “Принеси води...”, “Золотоволосий Ерот...”

Зарубіжна література, 8 клас

Давньогрецька лірика як синтез поезії та музики. Злиття в ній особистих почуттів і переживань поета з реаліями життя, утвердження самоцінності людської особистості. Види давньогрецької лірики (пісенна: сольна і хорова), її вплив на всесвітній...
Есхіл (бл. 525 - бл. 456 pp. до н. е.). “Прометей закутий”

Зарубіжна література, 8 клас

Театр у Давній Греції. Виникнення трагедії та комедії. Есхіл як видатний давньогрецький трагік. Оспівування людини та її внутрішнього світу в давньогрецькій трагедії.
Софокл (497 або 495-406 pp. до н. е.). “Антігона”. Пісня хору “Дивних багато в світі див”

Зарубіжна література, 8 клас

Театр у Давній Греції. Виникнення трагедії та комедії. Софокл як видатний давньогрецький трагік. Оспівування людини та її внутрішнього світу в давньогрецькій трагедії.
Публій Верґ?лій Марон (70—19 pp. до н. е.). "Енеїда"

Зарубіжна література, 8 клас

Поема “Енеїда” як літературна обробка римської легенди про троянця Енея — засновника Риму. Творче наслідування поем Гомера: “одіссея” мандрів Енея та “іліада” його битв. Поетизація римської доблесті, патріотичного служіння державі, величі Риму як...
Квінт Горацій Флакк (65—8 pp. до н. е.). “До Мельпомени”, “До Манлія Торквата”

Зарубіжна література, 8 клас

Ода “До Мельпомени” Горація як початок традиції підбиття поетом підсумку свого творчого шляху. Мотив увічнення пам’яті про поета у його творчому доробкові, який буде потрібен майбутнім поколінням.
Публій Овідій Назон (43 p. до н. е. — бл. 18 p. н. е.). “Метаморфози” (“Чотири покоління людей”), “Сумні елегії” (“Зима на чужині”)

Зарубіжна література, 8 клас

Овідій та його відома поема “Метаморфози”. Міфологічна основа розділу “Чотири покоління людей”. Елегія “Зима на чужині”, втілення в ній душевних переживань поета.
Лі Бо (701-762). “Входжу в річку...”, “Печаль на яшмовому ґанку”, “Вулкан поезії”

Зарубіжна література, 8 клас

Лі Бо, вишуканість і тонкий ліризм його поезії. Свіжість і несподіваність поетичних асоціацій у вірші “Входжу в річку...”. Елегійні мотиви поезії “Печаль на яшмовому ґанку”.
Ду Фу (712-770). “При місяці згадую брата”, “Пісня про хліб і шовк”, “Повертаються дикі гуси”

Зарубіжна література, 8 клас

Лірика китайського поета Ду Фу, її проблематика. Засудження війни у вірші “При мiсяці згадую брата”. Поетизація мирної праці в поезії “Пісня про хліб і шовк”, її асоціативний зв’язок із біблійною метафорою про необхідність “перекувати мечі на рала”....
Суспільно-побутові пісні, коломийки

Українська література, 7 клас

Суспільно-побутові пісні “Ой на горі та женці жнуть”, “Стоїть явір над водою”, “Гомін, гомін по діброві”, “Ой у степу криниченька”. Коломийки “Дозвілля молоді”, “Жартівливі коломийки”. Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє...
Давньоруські билини про Іллю Муромця

Зарубіжна література, 7 клас

Легендарна історія Київської Русі як сюжетна основа билин. Втілення в них уявлень про патріотизм, героїзм, ідеальних народних героїв.
Виникнення та розвиток Київської Русі

Історія України, 7 клас

Слов’яни під час Великого переселення народів. Розселення племінних союзів східних слов’ян VІІІ—ІХ ст. на території сучасної України. Сусіди східнослов’янських племен. Етнічні й державотворчі процеси в період утворення Київської...
Київська держава наприкінці Х — у першій половині ХІ ст.

Історія України, 7 клас

Початок правління князя Володимира. Територіальне зростання Київської держави. Запровадження християнства як державної релігії. Внутрішня і зовнішня політика Володимира. Міжусобна боротьба між синами Володимира Великого. Утвердження Ярослава в...