Людське життя як найвища цінність у сучасному світі. Чи важко бути людиною. Коли людину називають “щирою душею”. Як потрібно жити, щоб наші душі визначали як прекрасні.
Чому моральні цінності називають життєвими орієнтирами людини. У чому полягає сила людського духу. Що таке обов’язок. Що означає бути дорослим і самостійним. Як захистити та зберегти честь і гідність.
Що таке справедливість. Що називають несправедливим. Чи легко бути справедливим. Як протидіяти несправедливому.
Чому без праці життя людини втрачає сенс. Працьовитість як риса моральної вдачі. Що означає “творити себе працею”. Чому будь-яка праця є почесною.
Що таке ідеал. Як ми обираємо ідеали. Як відрізнити ідеал від кумира. Як наблизитися до свого ідеалу.
Після закінчення вивчення теми:
Учень/учениця:
Пояснює, у чому цінність людського життя та наводить приклади відповідної поведінки.
Розтлумачує поняття “духовність”, “духовна краса” та наводить приклади духовних потреб людини й проявів краси людської душі.
Оцінює ситуації та вчинки людей з позиції проявів духовної краси.
Висловлює своє судження про важливість самовдосконалення.
Учень/учениця:
пояснює поняття “моральні цінності”.
Висловлює своє судження про роль і значущість моральних цінностей у житті людини.
Наводить приклади вчинків людей, сильних духом.
Аналізує ситуації, у яких гостро відчуваються суперечності між “хочу” і “треба”.
Характеризує відповідальність за свій вибір та результати дій як показник моральної зрілості людини.
Моделює та розв’язує ситуації, пов’язані з виконанням обов’язків у сім’ї, школі, збереженням честі та гідності.
Учень/учениця:
Розтлумачує поняття “справедливість”.
Оцінює події в навколишньому світі та власному житті з позицій справедливості.
Наводить приклади справедливого і несправедливого в житті суспільства, у власному житті.
Висловлює своє судження про важливість дотримання принципу справедливості в повсякденному житті, у взаєминах з оточуючими.
Наводить приклади протидії несправедливому.
Обґрунтовує несумісність насилля і доброчинства.
Учень/учениця:
Висловлює своє судження про роль праці в житті людини, у становленні людської особистості.
Наводить приклади високої оцінки праці у фольклорних творах (зокрема, в прислів’ях, казках).
Характеризує навчання як відповідальну працю.
Аналізує власний внесок у домашню працю.
Учень/учениця:
Пояснює поняття “ідеал”, “кумир”, “ідол”.
Висловлює власне розуміння культурної людини.
Характеризує типові риси культурної людини.
Обґрунтовує важливість самовдосконалення як одного з дієвих засобів наближення до морального ідеалу.
Наводить приклади зразків для наслідування.