Цінності людини в сучасному світі

Етика 6 клас
Людське життя як найвища цінність у сучасному світі. Чи важко бути людиною. Коли людину називають “щирою душею”. Як потрібно жити, щоб наші душі визначали як прекрасні.
Чому моральні цінності називають життєвими орієнтирами людини. У чому полягає сила людського духу. Що таке обов’язок. Що означає бути дорослим і самостійним. Як захистити та зберегти честь і гідність.
Що таке справедливість. Що називають несправедливим. Чи легко бути справедливим. Як протидіяти несправедливому.
Чому без праці життя людини втрачає сенс. Працьовитість як риса моральної вдачі. Що означає “творити себе працею”. Чому будь-яка праця є почесною.
Що таке ідеал. Як ми обираємо ідеали. Як відрізнити ідеал від кумира. Як наблизитися до свого ідеалу.
Після закінчення вивчення теми:
Учень/учениця:
Пояснює, у чому цінність людського життя та наводить приклади відповідної поведінки.
Розтлумачує поняття “духовність”, “духовна краса” та наводить приклади духовних потреб людини й проявів краси людської душі.
Оцінює ситуації та вчинки людей з позиції проявів духовної краси.
Висловлює своє судження про важливість самовдосконалення.
Учень/учениця:
пояснює поняття “моральні цінності”.
Висловлює своє судження про роль і значущість моральних цінностей у житті людини.
Наводить приклади вчинків людей, сильних духом.
Аналізує ситуації, у яких гостро відчуваються суперечності між “хочу” і “треба”.
Характеризує відповідальність за свій вибір та результати дій як показник моральної зрілості людини.
Моделює та розв’язує ситуації, пов’язані з виконанням обов’язків у сім’ї, школі, збереженням честі та гідності.
Учень/учениця:
Розтлумачує поняття “справедливість”.
Оцінює події в навколишньому світі та власному житті з позицій справедливості.
Наводить приклади справедливого і несправедливого в житті суспільства, у власному житті.
Висловлює своє судження про важливість дотримання принципу справедливості в повсякденному житті, у взаєминах з оточуючими.
Наводить приклади протидії несправедливому.
Обґрунтовує несумісність насилля і доброчинства.
Учень/учениця:
Висловлює своє судження про роль праці в житті людини, у становленні людської особистості.
Наводить приклади високої оцінки праці у фольклорних творах (зокрема, в прислів’ях, казках).
Характеризує навчання як відповідальну працю.
Аналізує власний внесок у домашню працю.
Учень/учениця:
Пояснює поняття “ідеал”, “кумир”, “ідол”.
Висловлює власне розуміння культурної людини.
Характеризує типові риси культурної людини.
Обґрунтовує важливість самовдосконалення як одного з дієвих засобів наближення до морального ідеалу.
Наводить приклади зразків для наслідування.


Вам можуть знадобитися:

Реферат: Борг і справедливість

Реферат з етики та етикету

Этика, где в основе нравственности лежит понятие долга и справедливости, хороша только на бумаге (хотя и там имеются нелепости, о которых было сказано ранее). На практике данная теория не работала, не работает и работать никогда не сможет, так как не учитывает истинную природу человека и общества. В своей оторванности от жизни, она аналогична теории идеального государства Платона. Оба эти понятия ...

Реферат: Види справедливості

Реферат з етики та етикету

Справедливое распределение прав на что-либо и распределение обязанностей может осуществляться не только между людьми, но и человеком и его судьбой («получил по заслугам", "какая жестокая, несправедливая судьба!"), между человеком и другими существами, между другими (известными и неизвестными нам) живыми существами, оспаривающими право на обладание некоторыми ценностями. При этом всегда происходит...

Реферат: Теорія справедливості Джона Ролза

Реферат з етики та етикету

Деонтологический либерализм как теоретическое основание теории справедливости Ролза представляет собой в определенном смысле противоположность утилитаризму как учению, предполагающему, с одной стороны, консеквенциализм, а с другой стороны телеологию. Деонтология прямо противоположна им обоим. Деонтология не только представляет собой этическое учение, в соответствии с которым поступок является мор...

Реферат: Естетичний ідеал

Реферат з етики та етикету

Естетична практика в своїх різноманітних формах на основі продуктивної творчої уяви формує особливе духовне утворення, в якому ідеально співвідносяться цілісність, творчість, досконалість. Це – естетичний ідеал. У повному змісті естетичний ідеал можна визначити і як духовну мету естетичної практики. Слово ідеал грецького походження (від «ідея», «поняття», «образ», «уявлення»). Як поняття використ...

Реферат: Щедрість широкої російської душі

Реферат з етики та етикету

Думается, что русская щедрость своё современное толкование через пространственные параметры, а именно через широту, беспредельность и безграничность, естественно восприняло от лексемы щедроты. Сохраняет щедрость и этимологическую связь с богатством и множеством. Однако «нововведением» в толкование проявления щедрости как свойства, безусловно, является проекция на последствия. Щедр?ты как атрибут Б...

Реферат: Культурна людина в сучасному суспільстві

Реферат з етики та етикету

Потребности современного общества, его духовных и материальных сфер делают проблему общения чрезвычайно актуальной. Общение является неотъемлемой частью существования таких областей жизнедеятельности человека как образование, наука и искусство, в свою очередь, тесно взаимосвязанных между собой в силу диалогичности своей сущности. Ярким доказательством этому служит глубокая связь культуры и образов...

Реферат: Честь і гідність людини

Реферат з етики та етикету

Достоинство же — это, во-первых, внутренняя уверенность в собственной ценности, чувство самоуважения, проявляющиеся в сопротивлении любым попыткам посягнуть на свою индивидуальность и независимость. И только потом, во-вторых, достоинство человека должно получить общественное признание. Таким образом, механизм чести состоит в движении от внешнего признания к внутреннему желанию этого признания. Мех...

Реферат: Людина і праця

Реферат з етики та етикету

Средства труда или средства производства - это совокупность средств и предметов труда, используемых человеком в процессе производства материальных благ. Средства производства составляют вещественный фактор производительных сил; включая технологию производства, образуют материально-техническую базу общества. Средства труда, и прежде всего орудия труда, включают машины, станки, инструменты, с помощь...

Реферат: Людина, як суб'єкт праці

Реферат з етики та етикету

Трудовая деятельность не является простым следствием календарного возраста развивающегося человека. Она возникает и развивается как некоторое системное качество человека в определенной человеческой же среде. Эта общая закономерность начинает обнаруживаться уже в дошкольном онтогенезе человека как субъекта труда. Существуют различные периодизации развития человека как субъекта труда. Самой популяр...

Реферат: Матеріальна і духовна культура

Реферат з етики та етикету

Моя работа отнюдь не претендует на всеобъемлющую полноту. Я отразила в ней лишь малую часть того культурного наследия по языковым данным, которое в большей степени сейчас утеряно. Каждому человеку, я считаю, необходимо знать о прошлом своей страны, народа, к какой бы нации он ни принадлежал. Без этого немыслимо осознание себя как культурного человека. Чувство патриотизма и любви к родине свойств...

Реферат: Благодійність

Реферат з етики та етикету

Етика як наука про мораль розглядає різноманітні явища людського життя, у тому числі й благодійність Благодійництво - добровільна безкорислива пожертва фізичних та юридичних осіб у поданні набувачам матеріальної, фінансової, організаційної та іншої благодійної допомоги; специфічними формами благодійництва є меценатство, спонсорство і волонтерська діяльність. Благодійна діяльність - добровіл...