Поняття моделі. Типи моделей. Моделювання як метод дослідження об’єктів.
Поняття алгоритму, властивості алгоритмів. Форми подання алгоритмів. Графічне подання алгоритмів. Поняття мови програмування, програмного коду, середовища розробки програм, компілятора.
Етапи розв’язування задач з використанням комп’ютера. Поняття програми як автоматизованої системи. Складові програми: дані, логіка, інтерфейс. Поняття об’єкта у програмуванні. Властивості об’єкта. Елементи інтерфейсу користувача як об’єкти. Поняття події та обробника події. Поняття про методи об’єкта.
Принципи роботи у візуальному середовищі розробки програм. Програмний проект і файли, що входять до його складу. Відкриття програмного проекту, його компіляція, збереження, виконання. Структура й складові елементи програм, записаних певною мовою програмування. Редагування коду обробників подій, пов’язаних з елементами управління. Створення найпростішого програмного проекту. Поняття оператора. Різновиди операторів. Виведення даних. Використання вікон повідомлень.
Конструювання інтерфейсу користувача. Надання значень властивостям елементів управління. Відтворення на формах зображень. Поняття змінної. Оголошення змінної. Типи даних. Оператор надання значень. Змінювання значень властивостей елементів управління в ході виконання проекту. Константи. Введення даних. Поняття операції та виразу. Основні правила запису, обчислення та використання виразів. Надання значень виразів змінним. Пріоритет операцій. Арифметичні операції.
Покрокове виконання та аналіз роботи готових програм. Розробка власних програм на обчислення значень виразів. Використання налагоджувача програм. Різновиди помилок, методи їх пошуку та виправлення. Коментарі у програмному коді.
Практична робота №5. Створення й виконання програмного проекту. Використання елементів управління.
Практична робота №6. Введення й виведення даних, робота зі змінними.
Практична робота №7. Налагодження програм.
Після закінчення вивчення теми:
Учень
- пояснює:
поняття програми;
поняття даних, їх роль та способи зберігання;
поняття програмної логіки та інтерфейсу;
поняття об’єкта, властивостей і методів об’єкта;
поняття події й обробника події;
поняття програмного проекту;
поняття змінної, імені та значення змінної;
поняття константи;
поняття типу даних;
- називає:
призначення основних файлів, з яких складається проект;
- описує:
поняття моделі, об’єкта, предметної галузі;
типи моделей, їх характеристики;
властивості алгоритмів;
призначення середовища розробки програм;
етапи розв’язування задач з використанням комп’ютера;
інтерфейс середовища візуального програмування;
послідовність дій зі створення, збереження, компіляції та виконання програмного проекту;
послідовність дій для створення та редагування коду опрацювання події;
призначення таких елементів керування як напис, поле, поле зі списком, кнопка, поле для зображення;
призначення вікон повідомлень та спосіб їх відображення;
синтаксис оголошення змінної;
синтаксис і семантику оператора надання значень;
поняття синтаксичної та логічної помилки;
способи виявлення та виправлення помилок;
спосіб перегляду значень змінних під час виконання програми;
- наводить приклади:
мов програмування;
середовищ розробки програм;
елементів управління;
властивостей елементів управліннята їх значень;
подій для таких елементів управління, як кнопка, поле, поле зі списком;
типів даних;
- розрізняє:
коментарі та код у тексті програми;
файл вихідного коду програми від виконуваного файлу програми;
- вміє:
будувати інформаційну модель задачі;
відкривати середовище розробки програм;
створювати новий проект, відкривати, зберігати й закривати проект;
компілювати й запускати на виконання проект;
відкривати й закривати вікна й панелі інструментів, що є у середовищі розробки програм;
додавати до форми елементи управління;
надавати значення властивостям елементів управління за допомогою коду та візуальних засобів;
відкривати вікно опрацювання події, пов’язаної з елементом керування;
створювати та редагувати код опрацювання події;
створювати код для виведення текстових повідомлень у вікнах повідомлень;
оголошувати змінні;
надавати змінним значення властивостей елементів управління, інших змінних та констант;
надавати властивостям елементів управліннязначення змінних, інших властивостей та констант;
здійснювати обмін значеннями між змінними;
розробляти програми, в яких дані вводяться і виводяться з використанням елементів управління;
відображувати на формі зображення, що зберігаються у файлах;
виконувати програму у покроковому режимі;
локалізувати помилки за допомогою компілятора;
встановлювати точки переривання й виконувати програму до цих точок;
вилучати точки переривання;
переглядати значення змінних під час виконання програми та надавати їм нові значення у вікні налагоджувача;
записувати арифметичні вирази засобами мови програмування;
розробляти алгоритми для обчислення значень арифметичні виразів.