Базові поняття програмування. Засоби візуальної розробки програм

Інформатика 11 клас
Поняття моделі. Типи моделей. Моделювання як метод дослідження об’єктів.
Поняття алгоритму, властивості алгоритмів. Форми подання алгоритмів. Графічне подання алгоритмів. Поняття мови програмування, програмного коду, середовища розробки програм, компілятора.

Етапи розв’язування задач з використанням комп’ютера. Поняття програми як автоматизованої системи. Складові програми: дані, логіка, інтерфейс. Поняття об’єкта у програмуванні. Властивості об’єкта. Елементи інтерфейсу користувача як об’єкти. Поняття події та обробника події. Поняття про методи об’єкта.

Принципи роботи у візуальному середовищі розробки програм. Програмний проект і файли, що входять до його складу. Відкриття програмного проекту, його компіляція, збереження, виконання. Структура й складові елементи програм, записаних певною мовою програмування. Редагування коду обробників подій, пов’язаних з елементами управління. Створення найпростішого програмного проекту. Поняття оператора. Різновиди операторів. Виведення даних. Використання вікон повідомлень.

Конструювання інтерфейсу користувача. Надання значень властивостям елементів управління. Відтворення на формах зображень. Поняття змінної. Оголошення змінної. Типи даних. Оператор надання значень. Змінювання значень властивостей елементів управління в ході виконання проекту. Константи. Введення даних. Поняття операції та виразу. Основні правила запису, обчислення та використання виразів. Надання значень виразів змінним. Пріоритет операцій. Арифметичні операції.

Покрокове виконання та аналіз роботи готових програм. Розробка власних програм на обчислення значень виразів. Використання налагоджувача програм. Різновиди помилок, методи їх пошуку та виправлення. Коментарі у програмному коді.

Практична робота №5. Створення й виконання програмного проекту. Використання елементів управління.
Практична робота №6. Введення й виведення даних, робота зі змінними.
Практична робота №7. Налагодження програм.
Після закінчення вивчення теми:
Учень
- пояснює:
поняття програми;
поняття даних, їх роль та способи зберігання;
поняття програмної логіки та інтерфейсу;
поняття об’єкта, властивостей і методів об’єкта;
поняття події й обробника події;
поняття програмного проекту;
поняття змінної, імені та значення змінної;
поняття константи;
поняття типу даних;
- називає:
призначення основних файлів, з яких складається проект;
- описує:
поняття моделі, об’єкта, предметної галузі;
типи моделей, їх характеристики;
властивості алгоритмів;
призначення середовища розробки програм;
етапи розв’язування задач з використанням комп’ютера;
інтерфейс середовища візуального програмування;
послідовність дій зі створення, збереження, компіляції та виконання програмного проекту;
послідовність дій для створення та редагування коду опрацювання події;
призначення таких елементів керування як напис, поле, поле зі списком, кнопка, поле для зображення;
призначення вікон повідомлень та спосіб їх відображення;
синтаксис оголошення змінної;
синтаксис і семантику оператора надання значень;
поняття синтаксичної та логічної помилки;
способи виявлення та виправлення помилок;
спосіб перегляду значень змінних під час виконання програми;
- наводить приклади:
мов програмування;
середовищ розробки програм;
елементів управління;
властивостей елементів управліннята їх значень;
подій для таких елементів управління, як кнопка, поле, поле зі списком;
типів даних;
- розрізняє:
коментарі та код у тексті програми;
файл вихідного коду програми від виконуваного файлу програми;
- вміє:
будувати інформаційну модель задачі;
відкривати середовище розробки програм;
створювати новий проект, відкривати, зберігати й закривати проект;
компілювати й запускати на виконання проект;
відкривати й закривати вікна й панелі інструментів, що є у середовищі розробки програм;
додавати до форми елементи управління;
надавати значення властивостям елементів управління за допомогою коду та візуальних засобів;
відкривати вікно опрацювання події, пов’язаної з елементом керування;
створювати та редагувати код опрацювання події;
створювати код для виведення текстових повідомлень у вікнах повідомлень;
оголошувати змінні;
надавати змінним значення властивостей елементів управління, інших змінних та констант;
надавати властивостям елементів управліннязначення змінних, інших властивостей та констант;
здійснювати обмін значеннями між змінними;
розробляти програми, в яких дані вводяться і виводяться з використанням елементів управління;
відображувати на формі зображення, що зберігаються у файлах;
виконувати програму у покроковому режимі;
локалізувати помилки за допомогою компілятора;
встановлювати точки переривання й виконувати програму до цих точок;
вилучати точки переривання;
переглядати значення змінних під час виконання програми та надавати їм нові значення у вікні налагоджувача;
записувати арифметичні вирази засобами мови програмування;
розробляти алгоритми для обчислення значень арифметичні виразів.


Вам можуть знадобитися:

Реферат: Об'єктно-орієнтоване програмування

Реферат з інформатики та комп'ютерних наук

Концепция объектно-ориентированного программирования подразумевает, что основой управления процессом реализации программы является передача сообщений объектам. Поэтому объекты должны определяться совместно с сообщениями, на которые они должны реагировать при выполнении программы. В этом состоит главное отличие ООП от процедурного программирования, где отдельно определённые структуры данных передаю...

Реферат: Сучасні технології програмування

Реферат з інформатики та комп'ютерних наук

Выполнение алгоритма всегда начинается с блока начала и оканчивается при попадании на блок конца. Порядок вычисление определяется стрелками. В блоке обработки данных содержится описание тех действий, которые должны быть выполнены над объектами при попадании на этот по входящей в него стрелке. Здесь вычисляются выражения и присваиваются новые значения переменных. Проверка условия изображается с п...

Реферат: Основи програмування та алгоритмічні мови

Реферат з інформатики та комп'ютерних наук

1.Условие задачи: В массиве T(12) хранится среднемесячная температура для каждого из 12 месяцев в г. Днепропетровске. Определить самую большую отрицательную и самую маленькую положительную температуры. 2. Решение задачи в ее предметной области: Создадим массив T12, где хранится среднемесячная температура для каждого из 12 месяцев в г. Днепропетровске. Создадим массивы А и В. Из массива Т12 пе...

Курсова: Мови програмування

Реферат з інформатики та комп'ютерних наук

На современном этапе развития компьютерных технологий невозможно представить какого–либо высококвалифицированного специалиста, не владеющего информационными технологиями. Поскольку деятельность любого субъекта в значительной степени зависит от степени владения информации, а также способности эффективно ее использовать. Для свободной ориентации в информационных потоках современный специалист любого...

Курсова: Табуляція функції двох змінних

Реферат з інформатики та комп'ютерних наук

Компьютер был создан человеком для облегчения выполнения наиболее трудоемких действий. Так как компьютер не обладает разумом, т.е. не может самостоятельно ставить и решать определенные задачи, то он выполняет заданную ему, человеком, последовательность действий, или программой. Существуют такие языки программирования, как Fortran, C++Builder5 и другие. Язык программирования Fortran был создан ещё...

Реферат: Динамічне програмування

Реферат з інформатики та комп'ютерних наук

Решение задач математического программирования, которые могут быть представлены в виде многошагового (многоэтапного) процесса, составляет предмет динамического программирования. Вместе с этим динамическим программированием называют особый математический метод оптимизации решений, специально приспособленный к многошаговым процессам. Многошаговым обычно считают процесс, развивающийся во времени и ра...

Реферат: Практичне застосування теорії ігор

Реферат з інформатики та комп'ютерних наук

Математической теорией конфликтных ситуаций является теория игр. В игре могут сталкиваться интересы двух (игра парная) или нескольких (игра множественная) противников; существуют игры с бесконечным множеством игроков. Если во множественной игре игроки образуют коалицию, то игра называется коалиционной; если таких коалиций две, то игра сводится к парной. На промышленных предприятиях теория игр м...

Реферат: Типи даних в Паскалі

Реферат з інформатики та комп'ютерних наук

Любые данные, т.е. константы, переменные, свойства, значения функций или выражения характеризуются своими типами. Тип определяет множество допустимых значений, которые может иметь тот или иной объект, а также множество допустимых операций, которые применимы к нему. Кроме того, тип определяет также и формат внутреннего представления данных в памяти ПК. Вообще язык Object Pascal характеризуется р...

Реферат: Мови та технологія програмування

Реферат з інформатики та комп'ютерних наук

Первая версия языка Паскаль была разработана швейцарским ученым Никлаусом Виртом в 1968 году. Первоначально язык предназначался для целей обучения, поскольку он является достаточно детерминированным, т.е. все подчиняется определенным правилам, исключений из которых не так много. Основные характеристики: относительно небольшое количество базовых понятий, простой синтаксис, быстрый компилятор для пе...

Реферат: Оператори введення і виведення в мові програмування Сі + +

Реферат з інформатики та комп'ютерних наук

Алфавит языка включает латинские прописные и строчные буквы, цифры и специальные знаки. К последним относятся: . (точка), , (запятая), ‘ (апостроф), : (двоеточие) и др. Важным понятием языка является идентификатор, который используется в качестве имени объекта, например, переменной, функции и т.п. Идентификатор может содержать до 32 символов и состоит из букв и цифр, но начинается обязательно с...